شیخ طادی فیلمسازی پژوهشگر است
کد خبر: 3689348
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
علی نصیریان:

شیخ طادی فیلمسازی پژوهشگر است

گروه هنر: پیشکسوت قدیمی سینما گفت: فیلمسازی شیخ طادی را دوست دارم، زیرا این فیلم‌ساز ذهنی پژوهشگر دارد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نشست خبری فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» به حضور پرویز شیخ طادی کارگردان، علی نصیریان بازیگر، حبیب دهقان نسب بازیگر، علی رام نورایی بازیگر، محمد خزاعی تهیه کننده و فرشاد گل سفیدی فیلمبردار امشب 17 بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای جلسه، علی نصیریان اظهار کرد: برای من در انتخاب نقش، چند عامل مهم است که سناریو و کارگردانی مهمترین شرط را شکل می‌دهد. با این توضیح و با توجه به همکاری قبلی من با شیخ طادی حضور در فیلم را پذیرفتم.

وی افزود: شیخ طادی نگاهی پژوهشگر دارد و این امتیاز برای یک کارگردان امتیاز بسیار مهم است. نکته دیگر اینکه برای من سیاسی بودن فیلم مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد ساختار سینمایی فیلم است که به من انگیزه حضور در فیلم را می دهد.

در ادامه جلسه شیخ طادی نیز اظهار کرد: این فیلم در ادامه سه گانه‌ای است که با شکارچی شنبه شروع شد و با یک فیلم دیگر که در آینده خواهم ساخت به اتمام می‌رسد. فیلم بعدیم نیز به افراطی‌گری خودمان مربوط می شود. نکته دیگر اینکه برای تحقیقات فیلم‌ها وقت صرف شد تا کاری باورپذیر تولید شود.

وی افزود: در کشور ما جایی وجود ندارد تا به ما سفرش کار دهد. برای همین نگوید من فیلم سفارشی ساخته‌ام. من شش سال برای کار دویدم تا بتوانم آن را تولید کنم، پس چگونه باید به امثال من گفت فیلمساز سفارشی!

کوروش زارعی، دیگر بازیگر فیلم با بیان اینکه خودسانسوری نداشته باشیم، گفت: این فیلم را متاسفانه سال گذشته نگذاشتند اکران شود. این اتفاق نیز تنها با انگیزه‌های سیاسی رخ داده است. همچنین این فیلم توانسته چهره پلید داعش را روشن کند. برای همین خواهش می کنم اجازه دهیم تا این فیلم ها بیشتر و بهتر تولید شود.

خزاعی درباره نقش عربستان در شکل گیری داعش در فیلم اظهار کرد: شش سال قبل شیخ طادی پیشنهاد این کار را به من داد. من از متن خیلی خوشم آمد، اما چهار سال هر جا فیلمنامه را بردیم هیچکس حاضر به ساخت کار نشد. درباره این فیلم باید بگویم که این کار سال گذشته قربانی شد. برای مثال عماد افروغ تا چه اندازه سینما را می‌شناسد که چنین فیلم را نقد می‌کند؟

وی در پایان تاکید کرد: دوستان جشنواره در این دوره نیز زمان ۱۳۰ دقیقه ای را کاهش دادند و همین موضوع نیز به روی کیفیت تاثیر گذاشته و آن را تبدیل به یک کار خنثی کرده است. برای همین به کسانی که این کار را کردند توصیه می کنم راحت و آسوده باشند، زیرا کار شکلی خنثی به خود می‌گیرد.

captcha