خدمت‌رسانی اجتماعی هیئت‌ها ظرفیت‎‌های جدید را آشکار می‌کند
کد خبر: 3690088
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

خدمت‌رسانی اجتماعی هیئت‌ها ظرفیت‎‌های جدید را آشکار می‌کند

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام پناهیان گفت: خدمت‌رسانی اجتماعی هیئت‌ها استعدادها و ظرفیت‌های جدید را آشکار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه در دومین روز از همایش تخصصی هیئت‌های فعال در عرصه خدمت‌رسانی با رویکرد زلزله کرمانشاه و کرمان در سالن ورزشگاه شهدای قصرشیرین با اشاره به این که باور غلطی در کشور شکل گرفته که دولت حلال مشکلات و همه کاره است، گفت: آیا ورود مردم به عرصه کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی و خدمت به محرومان و کسانی که محروم نیستند ولی صدمه دیده‌اند به خاطر ناتوانی دولت است یا اساسا این فعالیت‌ها وظیفه گروه‌های جهادی و مردمی است.
وی با بیان اینکه اساسا باید مسائل به دست مردم شکل گرفته و مشکلات به وسیله آنان حل شود، افزود: وقتی مردم وارد عمل و عهده‌دار امور خود شوند یقینا موق خواهند شد، البته این حرف به معنی بی‌مسئولیت بودن دولت و رفع تکلیف از آن نیست.
حجت‌الاسلام پناهیان به مزیت‌های سپردن امور به دست مردم اشاره و عنوان کرد: وقتی مردم امور خودشان را عهده‌دار شوند تجمع قدرت و ثروت از دولت گرفته می‌شود و درگیری و منازعات بر سر قدرت کاسته می‌شود و با کوچک شدن دولت فساد کاهش می‌یابد.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مردم‌سالاری دینی فقط به معنی حضور در پای صندوق رأی نیست و مردم باید در معیشت و اقتصاد هم فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیج پیش از جنگ برای به ثمر رسیدن مردم‌سالاری دینی شکل گرفت، افزود: بسیج مظهر مشارکت مردمی است و ورود مردم به عرصه‌های اقتصادی باید به وسیله بسیج انجام شود.
حجت‌الاسلام پناهیان پشتوانه اعتماد و شناخت جمع‌های مسجدی و هیئتی را نمونه‌ای دیگر در مسیر ظرفیت‌سازی برای مشارکت عمومی در عرصه حل مشکلات مردم دانست و گفت: با برپا کردن تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه در مردمی شدن اقتصاد و معیشت پیش قدم باشید و در این هنگام است که اگر زلزله‌ای هم رخ داد با همین پشتوانه آسیب‌ها دوباره بازسازی می‌شود.
استاد حوزه علمیه در پایان با بیان این که حضور و مشارکت هیئت‌ها در امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده باعث کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای جدید می‌شود، اظهار کرد: باید احساس مسئولیت جمعی داشته باشیم و استعدادهای خود را به اشتراک بگذاریم تا پیشرفت کنیم.

captcha