این کارنامه را باید کامل بررسی کرد!
کد خبر: 3690419
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
زائری در کانال تلگرامی خود نوشت؛

این کارنامه را باید کامل بررسی کرد!

گروه شبکه‌ اجتماعی: حجت‌الاسلام محمد زائری با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود گفت:‌ در روز‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جا دارد به جای شعار‌های تحسین‌آمیز و تعارف‌های رسمی با تأمل و اندیشه به مرور این کارنامه بپردازیم.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام محمد زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و کارشناس مذهبی با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود به این سوال که چرا برخورد روحانیون با خانم‌های بی‌حجاب در داخل و خارج کشور متفاوت است؟ پاسخ داد که متن آن به شرح زیر است.
 
در روز‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جا دارد به جای شعار‌های تحسین آمیز و تعارف‌های رسمی با تأمل و اندیشه به مرور این کارنامه بپردازیم.
 
در کارنامه هر تجربه بشری مانند انقلاب اسلامی به طور طبیعی هم نکات مثبت هست و هم نکات منفی، هم نمره‌های مثبت هست و هم نمره‌های منفی، هم کامیابی‌ها هست و هم ناکامی‌ها و برای بررسی منطقی این کارنامه چاره‌ای جز ملاحظه منطقی و همزمان همه ابعاد گوناگون با هم نیست.
تمرکز بر نکات مثبت بدون توجه به نکات منفی تصوری نادرست و شعارگونه از موضوع ایجاد می‌کند و تمرکز بر نقاط منفی بدون توجه به نقاط مثبت باعث سرخوردگی و یأس می‌شود.
 
یکی از دلایلی که باعث شکاف و گسل جدی در بخش گسترده‌ای از نسل جدید با آرمان‌ها و باور‌های انقلاب شده همین بوده که در طی سال‌های گذشته برخی از صاحبان رسانه و اصحاب تریبون با چنین رویکردی به تبیین ارزش‌های انقلاب پرداخته اند و تصور کرده اند باید تنها از نکات مثبت سخن بگویند.
شاید همین افراط باعث شده که برخی هم از طرف دیگر بام بیافتند و به جای پذیرش واقعیت‌ها و اعتراف به نقاط مثبت، به تفریط دچار شوند و تنها از نقاط منفی سخن بگویند و هیچ کدام از کامیابی‌ها و موفقیت‌های کارنامه انقلاب را نبینند.
 
ملاحظه هر دو جنبه در کارنامه انقلاب موجب می‌گردد که اهل انصاف و منطق بتوانند با واقع بینی به دستاورد‌های انقلاب اسلامی بنگرند و حقیقت‌های افتخار آفرین این تجربه ارزشمند را درک کنند.
 
افزایش شگفت و تعجب برانگیز حجم تبلیغات منفی و ناسزاگویی رسانه‌های دشمن در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد پایداری و
استقامت این بنیان مبارک در طول این چهار دهه بسیار بر استکبار جهانی ناگوار بوده است.
 
مقابله با این حجم عظیم از تبلیغات سوء با چشم بستن بر واقعیت‌های تلخ و جنبه‌های منفی ممکن نیست و تنها در صورتی می‌توان از این کارنامه دفاع کرد که صادقانه با مخاطب مواجه شویم و بپذیریم که در این روزگار و با نسل جدید دیگر با مدح و ستایش شعارگونه نمی‌توان از انقلاب اسلامی دفاع کرد!
captcha