رهبری دینی، بزرگترین تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان است
کد خبر: 3690963
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

رهبری دینی، بزرگترین تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان است

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه های اردبیل گفت: رهبری دینی، اعتقاد و مردمی بودن، بزرگترین وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های به وقوع پیوسته در جهان است.

به گزارش خبرگزای بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، بهراد اسدی، مدرس دانشگاه های اردبیل، شنبه 21 بهمن در کارگاه «تحلیل اندیشه های امام خمینی(ره)» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل و با همکاری دانشگاه فرهنگیان در این دانشگاه برگزار شد تصریح کرد: انقلاب اسلامی، دینی و اعتقادی بود و آنچه که آن را به پیروزی رساند رهبری و مردمی بودن آن بود .
وی با بیان اینکه انقلابی که رهبر نداشته باشد به نتیجه مطلوبی نمی رسد تصریح کرد: ایـن رخداد، بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت تعیین کننده در جهان مطرح نمود و چشم انداز وحدت بزرگ جهان اسلام و حرکت عـظیم بـازیابى خویشتن خـود و گریز از سلطه و ایستادگى در برابر اسـتعمار را برای مسلمانان گشود و مـوجـى از وحـشـت و اضـطـراب در جهان‌خواران آفرید.
این مدرس دانشگاه به برخی از اندیشه های امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: برخی از اندیشه های امام خمینی(ره) از جمله ولایت، در دنیا نظیر ندارد این در حالی است که امام دکتری علوم سیاسی نداشتند اما نظریه ای در دنیا همچون نامه به گورباچف را مطرح کردند که همه عالمان و سیاسیون را حیران کرد.
اسدی تشکیل حکومت اسلامی در دوران غیبت، رابطه دین و سیاست، حاکمیت اسلام و ولایت فقیه را از جمله اندیشه های قابل تامل و تبیین رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام (ره) تعریف درست و کاملی از ولایت به جهانیان ارائه داند.
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) نقش مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی را پر رنگ تر کردند به طوری که بعد از انقلاب، مردم به صورت مستقیم در انتخاب ریاست جمهوری از طریق شرکت در انتخابات و در انتخاب رهبری از طریق انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان دخالت مستقیم دارند.
وی با اعلام اینکه امام خمینی(ره) اهداف حکومت اسلامی را به خوبی بیان کردند و به آگاهی مردم رساندند، تصریح کرد: بحث استقلال، عدالت، هدایت، امنیت، آزادی، نفی سلطه بیگانگان، ظلم ستیزی، نفی سلطه پذیری، پایبندی و احترام متقابل و عدم دخالت در امور دیگران از جمله اندیشه های آن حضرت است که به جهانیان اعلام نموند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: حفظ تمامیت ارضی کشور را امام خمینی(ره) در کشور تثبیت کردند این درحالی است که قبل از انقلاب در تمام حکومت ها بخش های بزرگی از کشور جدا شده بود اما بعد از انقلاب اسلامی در هشت سال دوران دفاع مقدس به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه امام (ره) وجبی از خاک ایران به دشمن واگذار نشد.
اسدی اصل دعوت را از مهمترین اندیشه های ایشان عنوان و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی در دنیا 150 میلون نفر مسلمان وجود داشت ولی امروز به برکت صدور اسلام به دنیا توسط انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی(ره) بیش از 400 میلیون مسلمان در دنیا زندگی می کنند که این به برکت تلاش های امام خمینی(ره) در جهت احیای هویت اسلامی و دینی است.
وی با بیان اینکه انقلاب هایی که در دنیا اتفاق افتاده است رهبری دینی و ولایت فقیه را کم داشتند به آسیب های انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ما در بعد اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی در کشور دچار آسیب هستیم و اگر از مسیر واقعی انقلاب منحرف شویم دچار آسیب های جدی خواهیم شد چرا که ناتمام گذاشتن آرمانهای انقلاب اسلامی، زمینه بروز آسیب های جدی را فراهم خواهد کرد.

captcha