ابرهای خراسان جنوبی به عنوان اولین استان کشور بارور می‌شود
کد خبر: 3691809
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

ابرهای خراسان جنوبی به عنوان اولین استان کشور بارور می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی گفت: وزیر نیرو در زمینه باروری ابرها در خراسان‌جنوبی به عنوان اولین استان در اسفندماه جاری قول مساعد داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی، رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان‌جنوبی امروز 25 بهمن، در جمع خبرنگاران گفت: قبل از رای آوردن وزیر نیرو، موضوع بارور سازی ابرها در خراسان جنوبی به عنوان یک خواسته با وی مطرح شد.

 وی با اشاره به اینکه در این دیدار و در ملاقات های حضوری بعدی با وزیر نیرو و معاونین وی، بحث بارورسازی ابرها مورد تاکید قرار گرفت، به تماس تلفنی دو روز گذشته معاون وزیر نیرو به خود اشاره کرد و گفت: در این تماس تلفنی معاون وزیر تاکید کرد که تاکنون در هیچ نقطه کشور بارورسازی ابرها انجام نشده و در منطقه خراسان جنوبی نیر ابر مناسبی برای انجام این مهم نبوده است. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین معاون وزیر نیرو اعلام کرد که برای بارورسازی ابرها با دو مشکل عدم اختصاص اعتبار لازم و همچنین عدم وجود ابر مناسب در بسیاری از نقاط کشور روبرو بوده ایم. 

عبادی به قول مساعد معاون وزیر نیرو برای بارورسازی ابرها در اسفندماه اشاره کرد و گفت: معاون وزیر نیرو قول مساعد داده است که بعد از ورود مواد اولیه لازم برای این مهم از خارج از کشور، خراسان جنوبی اولین استان برای بارورسازی ابرها باشد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از ابرها قابلیت باروری ندارند، تصریح کرد: بحث باروری ابرها نهایت 20 درصد در بارندگی تاثیر دارد؛ بنا بر گفته کارشناسان و وزارت نیرو یعنی اگر 100 میلی متر متوسط بارندگی باشد و باروری ابرها به صورت کامل انجام بشود، ممکن است نهایت این رقم به 120 میلی متر برسد که باید آبهای موجود را مدیریت کرد. 

وی افزود: ساکنین شمال شهر بیرجند منطقه متوسط نشین رو به پایین هستند که ورزشگاه و یا سالن ورزشی به اندازه کافی ندارند که پیگیراتی برای ساخت سالن ورزشی در این منطقه انجام شده است. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به درمانگاه جنب مسجدالحسین جوادیه بیان کرد: این درمانگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تا ساعت 23 به مردم خدمات می دهد.

عبادی یادآور شد: در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قول ساخت یک درمانگاه در شمال شهر بیرجند به عنوان یک مصوبه سفر گرفته شد که امیدواریم ساخت آن سال آینده آغاز شود.

انتهای پیام

captcha