همایش «نهضت جهانی امام روح الله» در بیرجند برگزار شد
کد خبر: 3691883
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

همایش «نهضت جهانی امام روح الله» در بیرجند برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد- همایش «نهضت جهانی امام روح‌الله» در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایکنا خراسان‌جنوبی، امروز26 بهمن‌ماه، در این همایش اندیشمندان و چهره‌های شاخصی از شش کشور یمن، پاکستان، نیجریه، روسیه، افغانستان و کشمیر هند شرکت کرده و تجربیات خود را در حوزه مقاومت اسلامی و ترویج تفکر امام(ره) بیان کردند.
روح‌الله نوری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در این همایش اظهار کرد: این همایش بین‌المللی با هدف بیان تأثیر انقلاب اسلامی بر محور مقاومت، تأثیر تفکر امام خمینی(ره) بر شکست هیمنه استکبار جهانی و تبیین تفکر امام(ره) در کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش بین‌المللی با محوریت مسجد هسته مقاومت برگزار می‌شود.
دبیر همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله بیان کرد: جای بسی افتخار است که در روزهای آغازین ۴۰سالگی انقلاب اسلامی دور هم جمع شده و این همایش را برگزار می کنیم که یاد امام راحل(ره)را زنده کنیم.
نوری ادامه داد:ما جمع شده ایم که بگوئیم در مقابل اشکال مختلف اسلام همچون اسلام آمریکایی،اسلام صهیونیستی و اسلام سوسیالیستی؛ اسلام نابی وجود دارد که در دنیا بی نظیر است.
وی با بیان این که ما برگزاری این همایش را مقدمه نابودی اسرائیل می دانیم، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که امروز قلب همه مسلمانان برای مظلومیت مردم یمن و سقف هایی که روی سرشان می ریزد،می تپد.
در حاشیه این همایش، مستند «در مسیر پاکی‌ها» با محوریت روایت زیارت زائران پاکستانی در ایام اربعین رونمایی و نمایشگاه انقلاب ۵۷ ریشتر نیز برپا شد.
همچنین در این همایش قطعه حماسی نهضت جهانی امام با عنوان «سپاه محمد می‌آید» ساخته حوزه هنری استان نیز به اجرا درآمد.

 

captcha