شرکت 760 نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3691906
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

شرکت 760 نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به شرکت 760 نفر در جشنواره قرآن استان، اظهار کرد: قرآن را برای تربیت کودکان و نوجوانان در اولویت اصلی قرار دهیم.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، شب گذشته 25 بهمن‌ماه، در مراسم اختتامیه جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان خراسان‌جنوبی، گفت: این جشنواره در دو بخش مقطع ابتدایی و مقطع راهنمایی و متوسطه با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و خانواده‌های علاقه‌مند به برنامه‌های قرآنی برگزار شد.

وی با بیان اینکه باید آغاز تربیت کودکان همراه با قرآن باش، افزود: در قرآن کریم استفاده از الگو و اسوه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های تربیتی مطرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قرآن کریم، نمونه‌ها و مثال‌های زیادی را بیان کرده که بیانگر تأثیر فراوان این روش در یادگیری و شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها است.

رضایی با اشاره به ترجمه‌های موجود از قرآن که برای نوجوانان و دانش‌آموزان انجام‌شده است، افزود: طبق روایتی، آغاز تربیت کودکان باید از تفسیر قرآن باشد.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم صراحتاً رسول گرامی اسلام(ص) را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند و می‌فرماید: «البته شما در اقتدای به رسول خدا چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو، خیر و سعادت بسیار است برای آن‌کسی که به ثواب خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا را بسیار کند».

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: رفتار کودکان در اثر خوبی‌های رفتار والدین حفظ می‌شود؛ بنابراین الگوهای پاک و بافضیلت، انگیزه و میل به پاکی و آراستگی به فضایل را در جوامع ایجاد مد و الگوهای ناپاک و بی فضیلت، جوامع را به‌سوی ناپاکی و رذایل برمی‌انگیزند.

انتهای پیام

captcha