نگاهی به سبک زندگی در «گچ پژ»
کد خبر: 3692039
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
در کنار تمدید مهلت شرکت در مسابقه فراهم شد؛

نگاهی به سبک زندگی در «گچ پژ»

گروه ادب ــ «گچ پژ» نخستین اثر ادبی محسن رضوانی است که در آن به مسائل اجتماعی روز و از جمله سبک زندگی پرداخته است.

نگاهی به سبک زندگی در «گچ پژ»

به گزارش خبرگزاری ایکنا، با توجه به اعلام خبر تمدید مسابقه کتاب «بخون و ببر» با محوریت کتاب «گچ پژ» بنا بر اعلام روابط عمومی سوره مهر که با همکاری برنامه خندوانه انجام می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند تا اول اسفند در این مسابقه شرکت کنند. از این رو درصدد برآمدیم نگاهی کوتاه به کتاب مورد نظر داشته باشیم؛

«گچ پژ» شامل تک‌نوشته‌های محسن رضوانی است که در قالب طنز و با عنوان نخستین کتاب این نویسنده به رشته تحریر درآمده است. رضوانی در این اثر تلاش کرده است با رویکرد و نثری متفاوت به موضوعات مختلف بپردازد.

نویسنده در این اثر از لهجه قدیم تهران و اصطلاحاتی که در دوران قاجار مرسوم بوده است استفاده کرده و از این منظر گذری بر ادبیات آن دوران دارد که نویسندگان دوره مورد نظر آثار خود را از این طریق به پیش می‌بردند.
مسائل اجتماعی روز و شاید بتوان گفت نگاهی به سبک زندگی از جمله موضوعاتی است که در «گچ پژ» به آن پرداخته شده است. از جمله نکات حائز اهمیتی که در کتاب مورد توجه واقع شده است، طراحی ویژه و متفاوتی است که از سوی انتشارات سوره مهر برای آن در نظر گرفته شده است.

بخشی از این کتاب به این شرح است: «سر شب، ایوان منزل‌تان خبرهایی بود ...گویا علمک ماهواره‌تان را سفت‌کاری می‌کردید. کاش یک استانبولی از آن گچ‌ها هم، خرج دل ما می‌کردی که آن قدر نلرزد موقع روبرو شدن با شما ...
دست‌کم، شبیه آن دیش فلزی باش؛ دریافت کن این همه سیگنالی که تا حالا فرستاده‌ایم.»

 

انتهای پیام

captcha