تشریح برنامه‌های فاطمیه جهرم/ از برپایی یادمان «یاس كبود» تا طبخ 30 تن آش نذری
کد خبر: 3692481
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

تشریح برنامه‌های فاطمیه جهرم/ از برپایی یادمان «یاس كبود» تا طبخ 30 تن آش نذری

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم برنامه‌های ایام فاطمیه این شهرستان را تشریح کرد و گفت: برپایی نمایشگاه یادمان یاس كبود و طبخ 30 تن آش نذری و حركت دسته‌های عزاداری از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام فتح‌الله دهقانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم امروز، 28 بهمن‌ماه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) به تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه این شهرستان پرداخت و گفت: به‌مناسبت این ایام برنامه‌های متنوعی در سطح شهر و روستاها و بخش‌های مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: برپایی نمایشگاه یادمان یاس کبود و یادمان فاطمی در جهرم و خفر،‌ طبخ ۳۰ تن آش توسط هیئت مذهبی خادمین امام رضا(ع)، برپایی محافل عزاداری در مساجد و هیئات مذهبی و حسینیه‌ها از جمله برنامه‌های این ایام هستند.
دهقانی گفت: همچنین در روز شهادت حضرت زهرا(س) حركت دسته‌های عزاداری از میدان شهدا و مسجد شیخ ابراهیم به سمت مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان را خواهیم داشت.
رئیس تبلیغات اسلامی جهرم در ادامه سخنان خود گفت: واکاوی شخصیت بی همتای حضرت فاطمه(س) به سبب جایگاه ویژه و منزلتی که نزد پروردگار و پیامبر گرامی اسلام(ص) داشته، همواره توجه عالمان و دین پژوهان را به خود جلب کرده است.
وی افزود: کوثر رسول اکرم(ص) که با اخلاق و سیره پسندیده خویش الگویی شایسته از بانوی مسلمان را برای تمام دوره‌های متمادی ترسیم و در مقام یک زن با دفاع از جایگاه نبوت و امامت به رسالت خویش عمل کرد.
دهقانی گفت: حضرت فاطمه(س) در جایگاه همسر، همواره برای حضرت علی(ع) شریکی وفادار و مهربان بود و نگاهی به زوایای زندگی ایشان نشان می‌دهد که ایشان در تربیت و پرورش فرزندانشان اهتمام ویژه‌ای داشت و هیچ‌گاه مشکلات و مصائب مختلف او را از ایفای این وظیفه بازنداشت. فرزندانی که در مکتب تربیتی مادر فرامین اسلام را با تمام وجود آموختند تا بتوانند در آینده پیام آور حق و حقیقت باشند.

انتهای پيام

captcha