مهم‌ترین بحث برای تربیت حافظان قرآن ایجاد انگیزه است/ لزوم همكاری نهادها و خیران برای این كار
کد خبر: 3692720
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
معزی:

مهم‌ترین بحث برای تربیت حافظان قرآن ایجاد انگیزه است/ لزوم همكاری نهادها و خیران برای این كار

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس، مهم‌ترین بحث را برای تربیت حافظان قرآن میان كودكان و نوجوانان، ایجاد انگیزه دانست كه آنان چگونه انگیزه پیدا كنند تا در دوره‌های حفظ قرآن شركت كنند.

حسینعلی معزی،‌ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به ارائه توصیه‌هایی برای تربیت حافظان قرآن میان نسل جوان پرداخت و گفت: نخستین توصیه این است كه اگر می‌خواهیم حافظان قرآن را در كشورمان تربیت كنیم، این كار را باید ابتدا در سنین كودكی و نوجوانی برای فرزندان خود انجام دهیم زیرا بسیار تأثیرگذار بوده و رفتار و كردار فرزندان قرآنی می‌شود.

آموزش و پرورش، بهترین فرصت برای تربیت حافظان دارد
وی اعتقاد دارد كه آموزش و پرورش بهترین فرصت برای تربیت حافظان قرآن دارد چرا كه می‌تواند هم دانش‌آموزان را به حفظ قرآن ترغیب كرده و هم زمینه حفظ قرآن را برای آنان فراهم كند.

اشاره به مؤلفه لازم برای تربیت حافظان قرآن
معزی با یادآوری اینكه برای تربیت حافظان قرآن نیاز به چند مقوله داریم، گفت: برگزاری كلاس‌های حفظ، وجود مربی، محل مناسب برای برگزاری دوره‌ها و از همه مهم‌تر ترغیب و انگیزه‌ای است كه در درون فردی كه می‌خواهد حافظ شود، باید به وجود آید تا آن فرد با علاقه بتواند شركت كند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اگر این انگیره فراهم شود، آموزش و پرورش همه شرایط را برای انجام تربیت حافظان قرآن دارد هم مكان‌های مناسبی كه همان مدارس و دارالقرآن هستند، دارد هم مربیان توانمند و هم فرصت لازم را برای اینكه با دانش‌آموزان كار كند را دارد.

مهم‌ترین بحث برای تربیت حافظان قرآن ایجاد انگیزه است
وی، مهم‌ترین بحث را برای تربیت حافظان قرآن میان كودكان و نوجوانان، ایجاد انگیزه دانست كه آنان چگونه انگیزه پیدا كنند تا در دوره‌های حفظ قرآن شركت كنند و سپس ادامه داد: این انگیزه در ابتدا باید برای دانش‌آموزان مادی و مالی و به‌صورت هدیه باشد یعنی در یك دانش‌آموز با آن عشقی كه در رابطه با مسائل مالی می‌تواند داشته باشد، در رشته حفظ قرآن فعالیت می‌كند.

نهادها و خیران آموزش و پرورش را در این ایجاد انگیزه یاری رسانند
معزی اظهار كرد: آموزش و پرورش در رابطه با این مسئله مشكل دارد و اگر نهادهای مرتبط و یا حتی خیران بتوانند برای تربیت حافظان قرآن در فراهم كردن این انگیزه‌ها یاری رسانند، قدر مسلم این است كه آموزش و پرورش این توانایی را دارد كه بتواند حافظان خوبی را پرورش دهد و به آن افقی كه برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور برای آن در نظر گرفته شده است،‌دست یابد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس افزود: اما اكنون مشكلات مالی آموزش و پرورش به خصوص در فعالیت‌های فرهنگی زیاد است و توانایی این كار را ندارد در حالی كه برای حفظ قرآن حتماً نیاز به تأمین هزینه‌های لازم دارد.
انتهای پیام

captcha