سهم ۷۵ درصدی مددجویان کمیته امداد در تولیدات دامی طالقان
کد خبر: 3692786
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

سهم ۷۵ درصدی مددجویان کمیته امداد در تولیدات دامی طالقان

گروه اجتماعی- رئیس کمیته امداد طالقان گفت: سالانه ۵۸۰ تن گوشت در این شهرستان تولید می‌شود که ۴۳۵ تن آن سهم ۹۲۰ طرح دامپروری‌ است که از کمیته امداد وام اشتغال دریافت کرده‌اند.

محمدرضا صفایی در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد از گوشت تولیدی دام سبک و ۶۸ درصد از گوشت تولیدی دام سنگین طالقان توسط مجریان طرح‌های دامپروری موردحمایت کمیته امداد به بازار عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع هفت هزار و ۸۵۰ رأس دام زنده معادل ۷۸ درصد از مجموع دام زنده طرح‌های دامپروری شهرستان طالقان، متعلق به طرح‌های کارآفرینی است که ازکمیته امداد البرز تسهیلات گرفته‌اند.
این مسئول با اشاره به وضعیت ارایه تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امداد متقاضی اجرای طرح های دامپروری ابراز کرد: وام‌های پرداختی این نهاد به صورت قرض‌الحسنه و با اقساط بلندمدت به متقاضیان اعطا می‌شود تا آنان به راحتی بتوانند درآمدزایی داشته باشند.
صفایی گفت: طرح‌های دامداری که موردحمایت این نهاد قرارگرفته‌اند سالانه حدود 10 هزار تن شیر معادل 70 درصد از کل شیر تولیدی در طالقان را به بازار عرضه می‌کنند.
رئیس کمیته امداد طالقان بابیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی این نهاد به طرح‌های کارآفرینی نیازمندان ۳۰ میلیون تومان است یادآور شد: هم‌اکنون حمایت کمیته امداد از طرح‌های خودکفایی مددجویان از محل منابع اشتغال این نهاد و توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و همچنین از محل منابع بانکی قرض‌الحسنه بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موقعیت مطلوب اقلیمی طالقان برای اجرای طرح‌های دامپروری گفت: اکثر مردم طالقان در مشاغل همچون کشاورزی، باغداری، دامپروری و زنبورداری فعالیت می‌کنند و سهم عمده‌ای از تولیدات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

captcha