گله «ابوالقاسمی» از بی‌توجهی مسئولین دولتی به قرآن
کد خبر: 3692830
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

گله «ابوالقاسمی» از بی‌توجهی مسئولین دولتی به قرآن

گروه شبکه اجتماعی ــ بخشی از صحبت‌های مدیر شبکه رادیویی قرآن در شبکه‌های مجازی، بازخورد جامعه قرآنی را با این موضوع در پی داشت.

به گزارش ایکنا؛ در پی انتشار تصویری از احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن در شبکه اجتماعی تلگرام مبنی بر «گله استاد احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن»، واکنش‌های متعددی را از جامعه قرآنی در بر داشت.
در این تصویر به نقل از احمد ابوالقاسمی نوشته شده است: مسئولین دولتی و فرهنگی هیچ دغدغه‌ای نسبت به موضوع قرآن ندارند. خیلی از مردم ما با الفبای قرآن هم آشنا نیستند و این مشکل آنقدر پررنگ بوده که قشر مذهبی را نیز از قرآن دور کرده است، بدون شک بی‌توجهی به قرآن‌خوانی و حفظ قرآن در جامعه تبعات بدی بدنبال خواهد داشت.

گله «ابوالقاسمی» از مسئولین دولتی نسبت به قرآن

این تصویر در بسیاری از کانال‌ها و گروه‌های قرآنی ارسال شد و بازخوردهای مثبت و منفی را به دنبال داشته است.
مسئولین قرآنی کشور تاکنون با بودجه‌ای که در اختیار داشته‌اند چه کردند؟؛ اگر کل بودجه قرآنی به جامعه قرآنی داده شود، باز هم صرف عده‌ای خاص خواهد شد؛ اگر بیشتر به قراء غیر از کشوری و بین المللی بها داده شود رشد چشمگیری در جامعه قرآنی خواهیم داشت؛ اعتماد بین خود جامعه قرآنی نیست؛ اکثر دانشجویان ما و دولتمردان و دیگر طیف تحصیلکرده قادر به تلاوت صحیح قرآن نیستند و این نقص در جامعه گسترده است؛ در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند بیش از 10 میلیون حافظ داشته باشیم بدون هزینه چطور ممکن است؛ ایجاد انگیزه در بین قراء کمتر شناخته شده و مسابقات قرآن به جای آنکه قاری‌ساز باشد بیشتر قاری‌سوز است از جمله نظرات مطرح شده در این گروه‌ها است.
یادآور می‌شود که احمد ابوالقاسمی این تصویر منتشر شده را مربوط به مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها که حدود یک ماه پیش با وی صورت گرفته است، دانست.
انتهای پیام

captcha