حضرت فاطمه (س)؛ بهترین و کاملترین الگو برای زنان عالم
کد خبر: 3692978
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

حضرت فاطمه (س)؛ بهترین و کاملترین الگو برای زنان عالم

گروه معارف- قاری و فعال قرآنی گفت: حضرت فاطمه(س) بهترین و کاملترین الگو و اسوه‏ برای زنان عالم است و زنان، باید از زندگى آن بانوی بزرگوار سرمشق بگیرند.

حمیدرضا پورحسینی، قاری و فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تسلیت ایام فاطیمه، گفت: حضرت فاطمه(س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون است. علو مقام حضرت زهرا(س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی اعصار جریان دارد.
وی با اشاره به آیات الهی در خصوص مقام حضرت زهرا (س) گفت: پروردگار عالم در قرآن مجید سوره‏ احزاب، آیه‏ سى و سه مى‏ فرمایند: «انما یریداللَّه لیذهب عنکم الرجس اهل‏ البیت و یطهرکم تطهیرا». «خداوند فقط می خواهد پلیدى و گناه را از شما اهل ‏بیت دور کند و کاملا شما را پاک گرداند».
این فعال قرآنی افزود: این آیه گواهى می ‏دهد که اهل‏ بیت معصوم و بى‏ لغزش هستند و هیچ گناهى نمى‏کنند. «الرجس» در آیه شامل همه‏ى گناهان و لغزشها است که اهل‏ بیت از آنها دورند.
وی ادامه داد: آیه تطهیر درباره‏ رسول‏ الله و على و فاطمه و حسن و حسین(ع) در خانه ام‏ سلمه نازل شده است. وقتى این آیه نازل شد پیامبر اعظم حضرت على و فاطمه و حسن و حسین(ع) را زیر کساى خود جمع کرد و فرمود: «خدایا اینها اهل‏ بیت من هستند که در مورد آنان وعده‏ ها داده‏ اى خدایا رجس و پلیدى را از آنان دور کن و آنان را پاک و منزه گردان».
پورحسینی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در کلامی صریح، فاطمه(س) را سرور اولین و آخرین زنان ذکر می‌کند. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالی‌ترین رتبه‌های روحانی نائل شود. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم در می‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل شده است که از آن جمله می‌توان به آیه تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر اشاره کرد.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) به‌عنوان الگو و اسوه‏ زنان عالم معرفى شده و دیگر زنان، باید از زندگى آن بانوی بزرگوار سرمشق بگیرند و شیوه‏ های تربیتى و اخلاقى و خودسازى را، در آیین عبادى، همسردارى، پرورش فرزند، حقوق اجتماع و مردم و... به کارگیرند تا سعادت دنیا و آخرت را کسب کنند.

captcha