حوزه علمیه خراسان جنوبی میزبان یک شهید گمنام است
کد خبر: 3693088
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

حوزه علمیه خراسان جنوبی میزبان یک شهید گمنام است

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر یک شهید گمنام در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان‌جنوبی تشییع و تدفین می‌شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر شش شهید گمنام از میدان دوم سجادشهر به سمت حوزه علمیه رضویه تشییع می‌شود که یک شهید گمنام در مرکز مدیریت حوزه علمیه خاکسپاری و مابقی شهدا به سایر نقاط شهرستان بیرجند برای تدفین منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید وصیت نامه‌های شهدا مورد توجه قرار بگیرد، افزود: شهدا در وصیت نامه‌های خود به موضوع پشتیبانی از ولایت فقیه و عمل به نظرات و منویات رهبری تاکید کردند.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تمام شهدا به اینکه از ولایت فقیه جدا نشویم توصیه کردند، افرادی که می‌خواهند ادامه دهنده راه شهدا باشند باید به سفارشات و توصیه‌های شهدا عمل کنند.

نصیرایی با بیان اینکه مهم ترین توصیه شهدا این است که ولی فقیه را تنها نگذاریم، اظهار کرد: طلبه و روحانیت در هر موقعیتی وظیفه‌ای بر عهده دارند و باید به منویات رهبری توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک روحانی باید از نظر تربیتی، فرهنگی و اجتماعی در کنار مردم باشد و حضور فعالی داشته باشد، باید بدانیم ولی فقیه زمان از ما چه می‌خواهد و بر همان اساس عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی یادآور شد: هر فردی که می‌خواهد به سعادت و رستگاری برسد باید به موضوعاتی که شهدا به آن عمل کردند توجه کند.

انتهای پیام

captcha