فراخوان نخبگان قرآنی برای نگارش سند توسعه قرآن مازندران
کد خبر: 3693092
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

فراخوان نخبگان قرآنی برای نگارش سند توسعه قرآن مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس سازمان دارالقرآن مازندران گفت: از همه اهالی قرآن که می‌توانند در نگارش سند توسعه قرآنی استان کمک کنند دست یاری داریم.

به گزارش ایکنا از مازندران سعید قربانی امروز 30 بهمن ماه در نشست فعالین قرآنی دهه فجر سال جاری که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت دوخت نبی اکرم حضرت فاطمه(س) و نیز با اظهار همدردی جامعه قرآنی با خانواده داغدار مسافران پرواز تهران یاسوج، گفت: امیدواریم خانواده افراد حادثه اخیر با صبر و توکل به حق، از شکیبایی در این مصیبت‌ مأجور باشند و در تحمل غم از دست دادن عزیزانشان، از سیره انبیا و اولیای الهی مدد گیرند.
وی با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز، افزود: باید واکاوی شود که علل بروز برخی رفتارهای نامناسب و تأمل برانگیز در جامعه که با منش دینی همخوانی ندارد، منبعث از چه بوده تا راه‌کارهایی برای حذف  یا کاهش این نوع رفتارها پیدا کرد.
رئیس سازمان دارالقران مازندران با اشاره به برنامه‌های سازمان دارالقرآن استان، تصریح کرد: سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان باید با مشاوره جمع قرآنیان نخبه استان  تنظیم شود و اکنون در حال نوشتن سند پنج ساله شورای توسعه مازندران هستیم و از همه اهالی قرآن که می‌توانند در این راستا کمک کنند دست یاری داریم.
وی درباره ترویج فرهنگ قرآنی درجامعه، افزود: اهالی قرآن که خط مقدم رسالت ترویج مفاهیم قرآن هستند باید خود از درک کلام الهی برخوردار باشند تا جامعه از سرریز معارف قرآنی آنها که در گفتار و کردارشان  هویدا می‌شود، بهره‌مند شوند.
قربانی با اشاره به منویات رهبری درباره سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی و معارف اهل بیت(ع) در زندگی مردم باید در جامعه قرآنیان بیشتر ساری و جاری باشد و مخاطب اول منویات رهبری در این حوزه سبک زندگی اسلامی، مسئولان و اهالی قرآن هستند.
وی افزود: مردم بصیر ایران اسلامی علی رغم خواست دشمنان با بصیرت و تقید دینی و ولایتمداری  خود اقتدار ملت را به نمایش گذاشتند.

سرای تداوم در جامعه توسعه یابد

قربانی گفت: راه‌اندازی سرای تداوم و دیگر سراها که به کاهش مشکلات اجتماعی می‌انجامد، اقدام خوبی است که می‌تواند در سطح استان توسعه یابد.
  رئیس سازمان دارالقرآن استان مازندران گفت: مجموعه ایکنا از خبرگزاری های تاثیرگذار کشور است و این خبرگزاری مقدس  در استان فعالیت خوبی دارد و پیگیر هستیم که از طریق شورای توسعه قرآن تقویت شود.
انتهای پیام

فراخوان نخبگان قرآنی برای نگارش سند توسعه قرآن مازندران

captcha