سوگواره‌ای برای جاماندگان از پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3693253
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

سوگواره‌ای برای جاماندگان از پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی - جاماندگان زیارت اربعین که در روزهای عاشقی و دلداگی شیفتگان سالارشهیدان دوربین به دوش و میکروفون به دست، حسرت حضور در بین‌الحرمین را می‌خوردند تا زینب‌وار روایت‌گر حماسه‌ی بزرگ پیاده روی اربعین سالار شهیدان باشند امروز در ایلام گردهم آمدند تا با مشارکت هم اختتامیه‌ی نخستین سوگواره اربعین را برگزار کنند.

به گزارش ایکنا از ایلام، عبدالحمید کرمی، رئیس خانه مطبوعات استان ایلام، امروز در این مراسم اظهار کرد: چند سالی است که استان ایلام مفتخر به حضور زائران اربعین حسینی است.
وی گفت: فرهنگ ناب و پیاده‌روی اربعین و تلاش  دشمنان جهان اسلام در منطقه خاورمیانه با به وجود آوردن پدیده داعش را نقش بر آب کرد و مردم استان ایلام در این زمینه نقش ویژه‌ای را با استقبال از رائران پیاده‌روی اربعین ایفا کرد.
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام ، با بیان اینکه در این راستا، خانه مطبوعات استان ایلام نسبت به طراحی  سوگواره اربعین در آیینه رسانه اقدام کرد، گفت: محورهای سوگواره شامل «اربعین و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران» ، «اربعین و انسجام اسلامی» ، «اربعین، امنیت و توسعه پایدار منطقه» ، «اربعین در مسیر تاریخ» ، «اربعین، عزت طلبی و آزادیخواهی» ، «اربعین، ایثار و شهادت» ، «اربعین، امر به معروف و نهی از منکر» ، «اربعین و نماز» و «اربعین و گردشگری مذهبی» است.
کرمی از برنامه‌ریزی برای استقرار دبیرخانه‌ی این سوگواره اربعین در ایلام خبر داد.
captcha