پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی درباره سیره امام صادق(ع) منتشر شد
کد خبر: 3693414
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی درباره سیره امام صادق(ع) منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌ها دانشجویی درباره سیره امام صادق (ع)» از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار نشر شد.

پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی درباره سیره امام صادق(ع) منتشر شد
به گزارش ایکنا، قالب پرسش و پاسخ از جذابترین و تأثیرگذارترین آثار نوشتاری است و روح گفت‌وگوی زنده در آن نمایان است که اداره مشاوره و پاسخ پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ دینی به پرسش‌های متعددی در زمینه قرآن و حدیث، فلسفه، کلام و دین‌پژوهی، حقوق و فلسفه احکام، اخلاق و عرفان، ادیان و مذاهب، تاریخ و سیره، اندیشه سیاسی و ... پاسخ داده است.
کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌ها دانشجویی درباره سیره امام صادق(ع)» در همین راستا از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی رضایی تهیه و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
این اثر در پنج بخش تدوین شده است، بخش نخست به زندگانی فردی امام صادق(ع) پرداخته و در یک نگاه خلاصه‌ای از زندگی امام صادق(ع) را بیان کرده و سپس پرسش‌هایی درباره پیشوای صادق و معیار زندگی زاهدانه مطرح کرده و همچنین به پرسشی درباره آخرین سخن امام صادق(ع) به هنگام رحلت پاسخ داده است.
در بخش دوم، سیره سیاسی و اجتماعی آن حضرت مورد توجه قرار گرفته و آینده‌نگری، حمایت محتاطانه، فعالیت‌های سیاسی، در بخش سوم با عنوان «نهضت علمی» مذهب جعفری، زمینه‌سازی و نیروپروری، نشاط علمی، دانشگاه مطلوب، تخصص علمی، مبارزه با افراط‌گری، مناظرات امام صادق(ع) و جریان‌سازی فکری مورد بحث قرار گرفته است.
در بخش چهارم پاسخ‌های کوتاه با عناوین «موحدانه»، «در طریق ولایت»، «رسم عبودیت» و «به زیستن» تبیین شده و در بخش پایانی پیام‌های کوتاه از امام صادق(ع) آمده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم؛ «اسحاق بن عمار می‌گوید، به امام صادق(ع) گفتم: فدایتان شوم! من قرآن را حفظ هستم. آن را از حفظ بخوانم فضیلت بیشتر دارد یا به قرآن نگاه کنم؟ فرمود: از حفظ نخوان، بلکه قرآن بخوان و به مصحف نگاه کن، که این بهتر است؛ مگر نمی‌دانی که نگریستن به قرآن عبادت است.»
یادآور می‌شود، کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌ها دانشجویی درباره سیره امام صادق(ع)» با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 6 هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha