نفس دعای مرحوم مظاهری، جوانان را منقلب و هدایت می‌کرد
کد خبر: 3693418
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
حجت‌الاسلام ناطق نوری:

نفس دعای مرحوم مظاهری، جوانان را منقلب و هدایت می‌کرد

گروه اجتماعی- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برکت زندگی مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری در این بود که بسیاری از جوانان با نفس دعای ایشان، منقلب و هدایت شدند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز گذشته سه‌شنبه یکم اسفندماه در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها دو نوع حیات و ممات و یا زندگی و مرگ دارند، اظهار کرد: حیاط مادی، مرگ مادی نیز در بردارد که حتی علاوه برانسان، حیوانات و گیاهان نیز از این حیات مادی برخوردار هستند. مرگ مادی نیز مرگ طبیعی است که از قبل آن قلب، مغز و همه اعضا و جوارح انسان از کار می‌افتد.
وی افزود: یک نوع حیات و مرگ دیگر داریم که به آن حیات و مرگ معنوی می‌گویند که ملاک این نوع حیات، وجود جسم نیست؛ بلکه ملاک حیات معنوی، شعاع وجودی و ثمر داشتن انسان زندگی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: انسان در حیات معنوی به میزانی که موج ایجاد می‌کند، زنده خواهد ماند؛ انسان در حیات معنوی مانند خورشید، تا زمانی که می‌تابد و جامعه از نورش بهره‌مند هستند، زنده است.
وی افزود: مرگ معنوی نیز به معنای نفس کشیدن و نفس نکشیدن نیست. اگر انسان اثر وجودی در جامعه نداشته باشد و جامعه از او بهره‌مند نباشد و فقط حیات مادی داشته باشد، یعنی بخورد و بخوابد، چنین شخصی به مرگ معنوی نمرده است.

عواملی که باعث زنده بودن انسان پس از مرگ می‌شود

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر کسی از دنیا برود، پرونده‌اش بسته می‌شود، اما سه چیز باعث می‌شود انسان بعد از مرگ، پرونده‌اش بسته نشود که براساس این روایات یکی از آن عوامل، علمی که از انسان باقی می‌ماند، زیرا تا زمانی که مردم از آن علم بهره‌مند می‌شوند شخص زنده است؛ دوم فرزند صالح داشتن و سوم صدقه جاریه و خیرات که از شخص باقی بماند.
وی ادامه داد: مرحوم شیخ مهدی مظاهری قطعاً نمرده و نمی‌میرد، زیرا آثار، ارشادات ایشان و نور وجودیشان تا ابد باقی است.
ناطق نوری گفت: برکت زندگی مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری، این بود که بسیاری از جوانان با نفس دعای ایشان، منقلب و هدایت شدند.
وی در پایان گفت: تاسیس انجمن مددکاری امام زمان در سال 1349، تاسیس دارالقرآن کریم در جای جای اصفهان و آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با تفسیر قرآن؛ تاسیس دانشگاه دارالقرآن؛ تاسیس مجتمع ابابصیر؛ دارالایتام؛ تاسیس انجن خیریه صرع و ام اس؛ راه‌اندازی صندوق خیریه صاحب الزمان، مدرسه عالی خاتم الاوسیا، جامع المرتضی از جمله اقدامات حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری است.

انتهای پیام

captcha