وجود 501 نمازخانه مستقل در مدارس استان اردبیل
کد خبر: 3693429
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

وجود 501 نمازخانه مستقل در مدارس استان اردبیل

گروه معارف- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از وجود 501 نمازخانه مستقل در مدارس استان خبر داد و افزود: سرانه نمازخانه در مدارس استان با میانگین کشوری و استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد که با همت ارگان ها و سازمان های دیگر سعی در رفع این مشکل داریم.

مصطفی کافی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل درگفت وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به مشارکت بیش از 80 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز افزود: این مسابقات در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه ای و استانی برگزار شده و منتخبین هر مرحله به دوره بالاتر صعود می کنند.
کافی گفت: 10 هزار دانش آموز در مرحله منطقه ای حضور داشتند که از این تعداد 2000 نفر منتخب درمرحله استانی که در اردیبهشت ماه سال 97 و به میزبانی شهرستان نمین برگزار خواهد شد، حضور می یایند.
وی تصریح کرد: این مسابقات در دو رشته پژوهشی، شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام و رشته های آوایی، شامل قرائت، حفظ، اذان و مداحی برگزار خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل از وجود 501 نمازخانه مستقل در مدارس استان خبر داد و افزود: سرانه نمازخانه در مدارس استان با میانگین کشوری و استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد که با همت ارگان ها و سازمان های دیگر سعی در رفع این مشکل داریم.
مصطفی کافی همچنین از برگزاری 1000 مورد گفتمان دینی و پرسش و پاسخ در سطح مدارس استان در سال 96 خبر داد و اظهار نمود: این برنامه ها با همکاری سایر نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، ستاد اقامه نماز و ... برگزارشده و ادامه خواهد داشت.
کافی گفت: در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و نیز تقویت بنیه اعتقادی همکاران فرهنگی، مسابقه نماز با حضور 1200 نفر از فرهنگیان نواحی 1 و 2 اردبیل و اداره کل در تاریخ 10 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

اتنهای پیام

captcha