مرمت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی منطبق بر پرونده ثبت جهانی است
کد خبر: 3693438
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

مرمت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی منطبق بر پرونده ثبت جهانی است

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مرمت اثر تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی منطق بر پرونده ثبت جهانی است.

به گزارش ایکنا از اردبیل کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، روز یکشنبه 30 بهمن ماه در بازدید از روند مرمت بقعه شیخ صفی اردبیلی افزود: میراث فرهنگی استان تمام اقدامات مرمت و بهسازی پیرامون بنا را بر اساس معاهدات بین المللی انجام می‌دهد.
حاجی زاده با اشاره به اینکه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی این استان محسوب می‌شود، گفت: رعایت این معاهدات تعهد میراث فرهنگی و تعهد جمهوری اسلامی در مقابل سازمان یونسکو است.
وی با تاکید به اینکه یونسکو بر اساس برخی شاخص های تعریف شده، آثاری را به عنوان میراث بشریت معرفی می کند، بیان کرد: در مقابل دولت ها نیز باید تعهدات حفظ آثار را به جای آورند.
حاجی زاده افزود: از جمله به دلیل تاریخی بودن این بنا تمام فضاهای سبز پیرامون آن نیز باید با گونه های گیاهی بومی تزیین شود و این موضوع را از سال آینده دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از سویی یکی از تغییرات ضروری، تغییر محل گلدسته های مسجد مجاور بنا است که انتظار داریم دستگاه های متولی نسبت به تحقق آن مشارکت کنند.
وی گفت: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از آثار کم نظیر دوران صفوی است که به لحاظ جاذبه های تاریخی، فرهنگی، هنری و معماری همه ساله گردشگران متعدد داخلی و خارجی را به خود فراخوانده و جذابیت آن موجب حیرت بازدید کنندگان بوده است.
انتهای پیام

captcha