فقر مانع ازدواج نیست
کد خبر: 3693645
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

فقر مانع ازدواج نیست

گروه اجتماعی- خداوند در قرآن، به ازدواج امر کرده و بشارت داده که اگر به دلیل فقر ازدواج نمی‌کنید، ترسی به خود راه ندهید، چون من از فضل خودم شما را بی‌نیاز می‌کنم.

به گزارش ایکنا از اصفهان، در آیه 32 سوره نور آمده است« وَ أَنْکِحُوا الْأَيامي‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ يَکُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ؛ ( ای اولیاء جوانان ) عزب ها و بی همسرانتان را و از بندگان و کنیزانتان آنهایی را که صلاحیت ازدواج دارند همسر دهید اگر فقیر باشند خداوند از فضل خویش بی نیازشان می کند و خداوند دارای وسعت نامتناهی و داناست».
علامه طباطبایی در تفسیر این آیه در کتابل ارزشمند المیزان نوشته‌اند: (وانکحوا الایامی منکم والصالحین من عبادکم وامائکم ان یکونوافقرآء یغنهم الله من فضله والله واسع علیم: دختران و پسران و غلامان و کنیزان شایسته خود را به ازدواج در آورید که اگر تنگدست باشند، خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می کند و خدا گشایش دهنده داناست ). (ایم) به معنای پسر و دختر عزب و مجرد است و مراد از (صالحین ) صالح و شایسته برای تزویج می‌باشد، نه صالح در عمل .
خداوند در این آیه به مؤمنان دستور می‌دهد که جوانان عزب را که صلاحیت ازدواج دارند، برده باشند یا آزاد، مزاوجت نمایند و مقدمات ازدواج آنها را فراهم کنند و آنگاه وعده نیکویی می‌دهد به اینکه از فقر نترسند و مطمئن باشند که خداوند آنها رابی نیاز می‌کند و وسعت رزق می‌دهد و در مقام تأکید می‌فرماید: خداوند وسعت دهنده و داناست، چون رزق تابع صلاحیت مرزوق است و خداوند بر طبق علم و آگاهی خودروزی بندگان را تقدیر می‌نماید.

انتهای پیام

captcha