امر به معروف و نهی از منکر از سنگرهای اصلی مقابله با هجمه‌های فرهنگی است
کد خبر: 3693735
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

امر به معروف و نهی از منکر از سنگرهای اصلی مقابله با هجمه‌های فرهنگی است

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امروزه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر یکی از سنگرهای اصلی مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، امروز سوم اسفندماه، در همايش استاني ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت‌هاي ديني اظهار کرد: باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندیم تا فرهنگ‌های غلطی که امروز در عزاداری‌ها و مراسمات مذهبی صورت می‌گیرد، را از بین ببریم.
وی افزود: باید با نثار مال و جان زمینه پیشرفت دین اسلام را فراهم آوریم همان طور که در سال61 هجری، امام حسین(ع) در حادثه کربلا حماسه‌ای را آفرید که برای یزید و یزیدیان عبرت آمیز شد و آنان را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حکومت‌ها پیام رسان اصلی و مروجان دین هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی در بحث فرهنگ سازی و معرفی کردن اسلام ناب محمدی به جهان اسلام یکی از اصل‌های مهم این است که هر فردی به نوع خود و در جایگاهی که قرار دارد به وظیفه خود به خوبی عمل کند.
رضایی با بیان اینکه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت‌هاي ديني در این مسیر قدم‌های خوبی برداشته است، افزود: این استان 250 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.
وی با بیان اینکه هدف اصلی تقدیم این شهدا، دفاع از شریعت اسلام و انقلاب بوده است، اظهار کرد: امروزه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر یکی از سنگرهای اصلی مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: باید تمام سعی و تلاش مدیران و اعضا هیات‌های مذهبی استان بر این باشد که مقابله جدی با خرافه افکنی‌هایی که امروز در بین مردم و هیئات مذهبی رواج پیداکرده ذاشته باشند.
رضایی ادامه داد: باید عزاداری‌ها را به سمت و سوی اصلی آن که ترویج فرهنگ نبوی حماسه حسینی است، ببریم.
وی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم عده‌ای از افراد با درست کردن شایعات مذهبی و زیر سوال بردن فرهنگ عاشورا، جوانان و نسل آینده را از مسیر اصلی که همان مسیر اسلام و عاشورا است منحرف کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: راویان اتاق‌های فکر غربی که تمام هم و غم خود را به دست گرفته‌اند تا اسلام را بد جلوه دهند و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند؛ روز به روز منزوی‌تر می‌شوند.
انتهای پیام

captcha