کارگاه‌های آموزشی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3693993
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
از سوی مؤسسه بین‌الحرمین؛

کارگاه‌های آموزشی «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از اولویت برنامه‌های فرهنگی این مرکز در سال 97 محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ محمد ابراهیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در سال 97 برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
ابراهیمی ادامه داد: هر عمل فردی یا جمعی که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد جامعه قرار نمی‌گیرد به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی اطلاق می‌شود. گسترش انقلاب صنعتی و بزرگ شدن دامنه نیازمندی‌های انسان و به دنبال آن احساس ناکامی و محرومیت از خواسته‌ها موجب گسترش اعتیاد، فساد، دزدی، انحرافات جنسی و سایر آسیب‌ها شده است.
مدیر مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود تصریح کرد: آسیب‌های نوپدید، آسیب‌های مرتبط با فناوری‌های جدید است که آسیب‌های ناشی از استفاده از ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، تلفن همراه و اینترنت می‌توانند در این مجموعه قرار گیرند و می‌تواند زمینه‌ساز نوع جدیدی از آسیب‌‌های اجتماعی و روانی باشد.
ابراهیمی با بیان اینکه بدون کار علمی و ریشه‌یابی مسائل کار به جایی نخواهیم برد، افزود: ضرورت دارد نتایج این کار علمی عملیاتی شود تا ثمره خود را نشان دهد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
وی تأکید کرد: باید همه نهادهای ذی‌ربط همکاری لازم را با هم داشته باشند و دقیقاً مسئولیت‌ها و نقش هر نهاد در این عرصه کاملاً مشخص شود تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.
مدیر آموزش مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین نیز با اشاره به اینکه ریشه بیشتر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به اعتیاد برمی‌گردد به بیان مسائلی در خصوص مواد مخدر و ریشه‌های این آسیب اجتماعی پرداخت.
ایشان بر اهمیت آشنایی زوجین به مسائل خانوادگی و زناشویی تأکید کرد و افزود: لازم است کار آموزش خانواده‌ها توسط مشاوران و حوزوی‌ها بیش از پیش گسترش یاید.
وی افزود: امروز برخی از آداب غلط مثل چشم و هم‌چشمی‌ها موجب اختلاف زوجین و گسترش برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مؤسسه در امر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سال 97، پرداختن به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

captcha