«عباس ولیزاده» کاتب قرآن کریم درگذشت+جزییات مراسم ختم
کد خبر: 3694127
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

«عباس ولیزاده» کاتب قرآن کریم درگذشت+جزییات مراسم ختم

گروه ادب ــ عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم دار فانی را وداع گفت.

«عباس ولیزاده» کاتب قرآن کریم درگذشت

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ عباس ولیزاده، کاتب قرآن کریم مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در سن ۵۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. وی از خطاطان دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن ایران، پنجشنبه شب، سوم اسفندماه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

وی متولد سال 1344 شمسی در تهران در خانواده‌ای مذهبی و هنردوست چشم به جهان گشود و در سن 15 سالگی و در دوره راهنمایی تحصیلی توسط یکی از معلمان خود علاقه‌مند به هنر اصیل و والای خوشنویسی شد. ناگزیر، عشق و علاقه شدید به هنر خوشنویسی، او را به شرکت در دوره‌های آموزشی انجمن خوشنویسان ترغیب کرد و سال‌ها تحت تعلیم اساتید برجسته قرار گرفت.

ولی‌زاده علاوه بر خط نستعلیق به خط نسخ ایرانی روی آورد و در سال 1378 موفق به کسب مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد و پس از کسب مدرک ممتاز به شغل کتابت روی آورد و کتابت کتب ادبی از جمله دیوان حافظ، دیوان باباطاهر عریان، رباعیات خیام و ... را آغاز کرد و کتابت کلیات مفاتیح الجنان، منتخب مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و کتب ادعیه دیگر را نیز به خط نسخ در کارنامه خود دارد.

وی با عنایت حضرت حق و کسب تجربه و مهارت‌های لازم، موفق به کتابت اولین کلام‌الله مجید در سال 1382 شد و تاکنون هشت مرتبه این مصحف شریف را کتابت کرد. همچنین  از او نزدیک به 84 جلد کتاب به چاپ رسیده که جزئیات مربوط به آنها در پایگاه اینترنتی www.adinehbook.com موجود است.

مراسم ختم آن مرحوم روز یکشنبه، 6 اسفندماه‌ در مسجد ابوذر محله فلاح از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایکنا ضایعه از دست دادن این هنرمند قرآنی را به فعالان قرآنی و اعضای خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

captcha