ثبت نام بیش از ٩٠ گروه در دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان
کد خبر: 3694353
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

ثبت نام بیش از ٩٠ گروه در دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان

گروه اجتماعی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از ثبت نام بیش از ٩٠ گروه از ١٧ استان کشور در دبیرخانه دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ احمد محبی در جلسه برنامه ریزی دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه مجسمه سازی و هنر محیطی معاصر ایران برپا می شود.

وی افزود: از دیگر اهداف آن فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری و تامین نگاه زیبایی شناسانه در جامعه، تبادل تجربیات اطلاعات و مهارت‌ها در  زمینه هنر محیطی در میان هنرمندان و حضور و بازدید شهروندان در حین اجرا آثار و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است.

وی از شرکت هنرمندان در قالب ٩٠ گروه از سایر استان‌های کشور در این جشنواره خبر داد و بیان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم نسبت به سال گذشته جشنواره متفاوت‌تری برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: داوری مرحله اول، هفته آینده انجام می‌شود که نهایتا ٣٠ گروه جهت شرکت در مرحله حضوری جشنواره اعلام خواهد شد.

محبی  با بیان اینکه این جشنواره در سنوات قبل به صورت استانی و منطقه ای برگزار می‌شد، تصریح کرد: امسال این جشنواره برای دومین سال در سطح ملی برگزار می‌شود که پس از اتمام مهلت ثبت نام شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور در این جشنواره هستیم که امیدواریم با تلاش همه جانبه و همکاری دیگر دستگاه ها بتوانیم گام‌های موثری در زمینه برگزاری هر چه بهتر این جشنواره  و معرفی تالاب در سطح کشور برداریم.

وی با بیان اینکه موضوع جشنواره آزاد است، افزود: بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس به اثر منتخب جایزه تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ٢٣ و ٢٤ فروردین ماه ٩٧ مرحله حضوری و اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هر هنرمند می‌تواند در مرحله نهایی یک نفر را بعنوان دستیار معرفی و همراه داشته باشند.

محبی ادامه داد: جوایز این دوره از مسابقات برای گروه اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ٥٠ میلیون ریال،گروه دوم، لوح تقدیر و مبلغ ٤٠ میلیون ریال و گروه سوم، لوح تقدیر و مبلغ ٣٠ میلیون ریال  است.

وی یادآور شد: در بخش ویژه از دو اثر تقدیر و به هر اثر مبلغ ٢٠ میلیون ریال اهدا می‌شود.

انتهای پیام  

captcha