اهدای مصحف کتابت شده به قلم 30 کاتب به حرم موسی بن جعفر(ع)
کد خبر: 3694628
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
به کوشش دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن انجام شد؛

اهدای مصحف کتابت شده به قلم 30 کاتب به حرم موسی بن جعفر(ع)

گروه ادب ــ  مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن از کتابت یک مصحف به قلم 30 کاتب منتخب این مرکز که به آستان مقدس امام موسی کاظم(ع) اهدا می‌شود، خبر داد.

اهدای مصحف کتابت شده به قلم 30 کاتب به حرم حضرت عباس(ع)

مهدی بابایی،‌ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا؛ اظهار کرد: ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس و دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم، مصحفی شریف به قلم ۳۰ نفر از کاتبان قرآن کریم را کتابت کرد. این مصحف مطهر به نیت اهدا به آستان مقدس حضرت موسی بن جعفر( ع) و حضرت جواد الائمه(ع) نگارش شده است.

وی با بیان اینکه وفاداری به خط نسخ اصیل ایرانی و شیوه اعراب گذاری کم‌علامت از ویژگی‌های این نسخه نفیس است، افزود: عیار هنری قابل توجه این اثر، حاصل تلاش جمعی از نسخ‌نویسان جوان و خوش‌آتیه و هدایت و راهنمایی جمعی از اساتید برجسته دارالکتابه است.

بابایی تاکید کرد: به پاس مجاهدت‌های مدافعان حرم‌، هر صفحه از این قرآن به نام یکی از شهدای مدافع از ملیت‌های مختلف مزین شده است. این مصحف ارزشمند، حاصل دومین همکاری مشترک دارالکتابه و ستاد کتابت نور است و پیش از این و در سال ۹۳ مصحفی با حضور ۲۴۴ کاتب قرآن نگارش و به آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) اهدا شد.

captcha