تلاش 30 نسخ‌نویس برای اهدای مصحف به آستان امامین جوادین(ع)
کد خبر: 3695271
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
رهدار عنوان کرد:

تلاش 30 نسخ‌نویس برای اهدای مصحف به آستان امامین جوادین(ع)

گروه ادب ــ رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس از تلاش 30 نسخ‌نویس برای کتابت و اهدای مصحف شریفی به آستان امامین جوادین(ع) خبر داد.

اسماعیل رهدار، رئیس ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: قدم گذاشتن در مسیر قرآن، علاوه بر عزمی برخاسته از ایمان و تعهد، گام‌های محکم و استوار و بصیرتی دین‌مدار و پرعیار می‌طلبد؛ چرا که قرآن، ریسمان محکم الهی، قانون پروردگار،‌ نسخه شفابخش و نشانه لطف خداوند به بشر است.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: با توکل به خداوند متعال و عنایت ائمه(ع) و همکاری دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مصحفی نفیس به قلم 30 نسخ‌نویس برگزیده جمهوری اسلامی ایران کتابت شد که به آستان مقدس امامین جوادین(ع) در کاظمین اهدا خواهد شد.

رهدار با بیان این مطلب که هر صفحه از این قرآن نفیس به نام و نیابت از یکی از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) با ملیت‌های ایرانی،‌ عراقی، افغانستانی، لبنانی، پاکستانی و سوری کتابت شده است اذعان کرد: این اثر نفیس در روز یکشنبه،‌ 13 اسفند از ساعت  14 ـ 16 در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم،‌ مسئولان کشوری و لشکری و نمایندگان اعتاب مقدس عراق رونمایی خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

یادآور می‌شود که ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس که در حوزه کتابت قرآن و انتشار متون ارزشمند شیعی فعالیت دارد، هر ساله مصحف نفیسی را کتابت می‌کند که از این رهگذر، تاکنون قرآن‌های کتابت شده به آستان‌های مقدس امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امامین عسکریین(ع) و حضرت عباس(ع) اهدا شده است.

انتهای پیام

captcha