بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل امروز یک درس و کلاس بزرگ است
کد خبر: 3696110
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
رضایی:

بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل امروز یک درس و کلاس بزرگ است

گروه اجتماعی- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای سال ۹۷ نسبت به امسال، اعتبارات بیشتری برای تجهیز مرزها اختصاص داده‌ایم و در برنامه ششم توسعه این اقدامات و افزایش اعتبارات را در دستور کار داریم، گفت: بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل امروز یک درس و کلاس بزرگ است.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ایلام، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم شب خاطره اسوه های امنیت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرزبان استان ایلام، اظهار کرد: استان ایلام با تقدیم 3 هزار شهید نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته و بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل امروز یک درس و کلاس بزرگ است، چون امروز تهدیدها در خانه‌ها و جیب‌های افراد جامعه است و انس با قرآن و در مسیر ولایت بودن نیاز امروز ماست .
بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان یک کلاس بزرگ است
وی گفت: آنچه انقلاب اسلامی به ما هدیه کرد آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و در "میمک" و مرزهای استان ایلام از این آرمان دفاع شد و امروز ما مدیون فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم .
فرمانده مرزبانی با تاکید بر اینکه  انقلاب اسلامی ایران در مسیر الی الله است و انقلاب اسلامی ایران بسترساز ظهور امام زمان (عج) است، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای بعثت، غدیر و صحنه‌های عاشورا است، گفت: هدف دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، ضربه زدن به اصل ولایت فقیه است یعنی ستون انقلاب اسلامی است و دشمن‌شناسی و بصیرت بسیار مهم است که باید به روز بود و دشمنان را به خوبی شناخت .
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشور ایران با 15 کشور دیگر همسایه و دارای مرز مشترک است، گفت: در نقاط مختلف کشور و مرزهای مختلف اختلاف دمای 80 درجه‌ای وجود دارد و مرزبانان کشور عزیز ایران اسلامی با تمام سختی‌ها از مرزهای نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند .
بزرگترین سرمایه ما ایمان و انسجام مردمی و ارتباط قلبی مردم با ولی امر مسلمین است
رضایی با اشاره به مظلومیت مرزداران در دفاع از مرزها در سخت‌ترین شرایط، خاطرنشان کرد: امروز ما بالاترین و بزرگترین سرمایه را داریم که ایمان و انسجام مردمی و ارتباط قلبی مردم با ولی امر مسلمین است که در دنیا چنین چیزی وجود ندارد .
در پایان این مراسم از خانواده‌های 15 شهید مرزبان استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد .
همچنین قاسم رضایی در گفت‌وگو ویژه خبری شبکه استانی ایلام، اظهار کرد: از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز کشور، بیش از ۴۲۵ کیلومتر مربوط به استان ایلام است .
وی با بیان اینکه مردم مرزنشین از مهم‌ترین مرزبانان کشورمان به شمار می‌روند، افزود: هم به‌وسیله نیروی انسانی و هم تجهیزات، مرزها در کنترل مرزبانان کشورمان قرار دارد .
رضایی با اشاره به اینکه محوری‌ترین عنصر ما در مأموریت مرزی، نیروی انسانی است، تصریح کرد: مرز مهران یکی از مرزهای مهم کشور برای زائران عتبات عالیات در طول سال است .
وی با اشاره به اینکه مرز مهران در دوران دفاع مقدس دچار چالش‌هایی بود ولی امروز یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است، یادآور شد: امنیت از مرزها شروع می‌شود و مرزها حریم کشور هستند .
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: هم‌اکنون مرز ایلام یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است و آماده سرمایه‌گذاری برای تجار و صاحبان سرمایه است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مرزبانی بحث امنیت مرز و راهپیمایی اربعین است .
رضایی گفت: سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ما اعتبارات بیشتری برای تجهیز مرزها اختصاص دادیم و در برنامه ششم توسعه این اقدامات و افزایش اعتبارات را در دستور کار داریم.
انتهای پیام
captcha