قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند
کد خبر: 3696462
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند

گروه معارف- امام جمعه اهر، اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند، باید به زندگی خود را از آنها بگیریم و قرآنی زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند، باید به زندگی خود را از آنها بگیریم و قرآنی زندگی کنیم.  

قرآن و اهل بیت(ع) برای ما اسوه هستند
وی افزود: مسلمانان دستوالعملی برای زندگی دارند که باید به آن توجه کنند و زندگی خود را تنظیم نمایند.
حجت‌الاسلام حاجی زاده، با استناد به آیه 116سوره انعام خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و اگر پیروی از اکثر مردم روی زمین کنی تو را از راه خدا گمراه خواهند کرد، که اینان جز از پی گمان و هوا و هوس نمی‌روند و جز اندیشه باطل و دروغ چیزی در دست ندارند.
امام جمعه اهر، ادامه داد: جامعه‌  مسلمان ما تا قبل از سال‌های پیروزی انقلاب، با اینکه علاقه‌مند به قرآن بود، عاشق قرآن بود، اما مانوس با قرآن نبود. این هم از برکات انقلاب است که جوان‌های ما، صاحبان صوت و ذوق و هنر تلاوت و استعداد و آمادگی برای فراگیری، بحمدالله در این میدان وارد شدند و پیشرفت کردند. ولی اینها مقدمه است؛ مقدمه برای فهم قرآن و تخلق به اخلاق قرآن. یک مسئله، مسئله‌ احترام ظاهری و پاسداشتن از حرمت قرآن است به معنای الفاظ قرآن، اصوات قرآنی؛ این در جای خود چیز محترم و مهمی است.
وی اظهار کرد: پیام‌های قرآنی باید درخور مخاطبان انتقال داده شود تا ازاین پیام در زندگی خود استفاده ببرند.
امام جمعه اهر، از مهم ترین چیز در هر دو عالم گفت و یادآور شد: مهم ترین چیزی که در هر دو عالم وجود دارد ارتباط با خداست. عبادت خدا بهترین ارتباط با خداست، بنابراین خدا بهترین شرایط را برای بهترین ارتباط برای انسان خواسته است.
وی بازگشت به قرآن را در مهجوریت قرآن تاتیرگذار دانست و افزود: بازگشت به قرآن، به معنای بازگشت به سبک زندگی بر گرفته از اصول، روش‌ها، اهداف و قوانین آن، تنها راه نجات جامعه از مشکلات و معضلاتی است که در آن دست و پا می زند. برای رهایی از مهجوریت قرآن باید، قرآن را به عنوان راهنمای سبک زندگی و کتاب زندگی در همه ابعاد آن وارد سازیم.

captcha