شهیدی که نتوانست ترجمه قرآن را تمام کند و به شهادت رسید
کد خبر: 3696525
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

شهیدی که نتوانست ترجمه قرآن را تمام کند و به شهادت رسید

گروه معارف ـ شهید کهگیلویه و بویراحمدی که تصمیم می‌گیرد ترجمه قرآن را در حاشیه آن بنویسد اما نتوانست آن را کامل کند و به شهادت رسید.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از صبح زاگرس، شهدای هشت سال دفاع مقدس جانشان را فدای دین و کشورشان کردند که امروز مردان و زنان این کشور با سربلندی و با افتخار بایستند و بگویند جمهوری اسلامی ایران و همواره مدافع حقوق محرومان و مظلومان در سراسر دنیا باشند.
شهید حاج علیرضا طالبی گنجه‌ای فرمانده گردان فاطمه‌الزهرا(س) و مسئول پشتیبانی جنگ یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، پدر وی گرگ علی و در تاریخ اول شهریورماه سال 39 متولد و در روز 22 فروردین‌ماه سال 66 به شهادت رسید.
شهید طالبی گنجه در سال 61 در سوسنگرد در نبرد با عراقی‌ها بخشی از سوسنگرد را پس گرفتند و در سنگر عراقی‌ها قرآنی را پیدا می‌کند و همیشه همراه خود نگه می‌دارد و تصمیم می‌گیرد که ترجمه فارسی آن قرآن را از روی قرآن الهی قمشه‌ای در حاشیه آن بنویسد.
وی مدتی بعد شروع به نوشتن ترجمه فارسی قرآن می‌کند و حدود یک سوم ترجمه را در حاشیه آن می‌نویسد اما در سال 66 به درجه رفیع شهادت نایل آمد و ترجمه قران نیز تمام نشد و امروز یکی از دوست داران قرآن و اهل بیت تصمیم گرفته است بقیه ترجمه قرآن را در حاشیه آن بنویسد و ثواب آن را به روح شهدا تقدیم می‌کند.
وصیت‌نامه شهید علی رضا طالبی گنجه
درخت انقلاب برای ادامه رشد به خون محتاج است، ریختن خون به پای این درخت محتاج عشق ورزیدن به شهادت، و این بسیار سخت و گران است، مگر برای خالصان راه الله و دلباختگان به مکتب حسین(ع) . روز به روز که از انقلاب می‌گذرد (هر روز که از انقلاب می‌گذرد) مشکلات بیشتر رخ می‌نماید و سختی‌ها و ناملایمات بیشتر چهره می‌گشاید و تاب و تحمل این مشکلات میسر نیست مگر برای مردان راه و روندگان میان خون. در طی این طریق، عده ای می‌مانند و درجا می‌زنند، عده ای ره گم می‌کنند و به بیراهه می‌روند، عده ای پیشتر از امامند و خود را امام می‌دانند و شاید کار به جایی رسد که ره ز رهرو خالی بماند، ظالم را سر بلند کند، ظلم پهلو گیرد و ظلمت سایه افکند.
انتهای پیام

captcha