درسی که باید از حضرت زهرا(س) بگیریم
کد خبر: 3697985
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

درسی که باید از حضرت زهرا(س) بگیریم

گروه جامعه ــ بانوان و آقایان باید ولایت‌مداری، طرفداری از ولی در هر عصر و زمان، انفاق، مسئله حجاب ‌و محبت را از حضرت زهرا(س) درس بگیرند.

نتیجه تصویری برای ولادت حضرت زهرا

به گزارش ایکنا؛ حضرت زهرا(س) دارای مقامات و فضایل فروانی است و در کتاب تاریخ نداریم که یک بانویی اینقدر مقام و درجه پیدا کرده باشد «حق چو ندید همسرش در همه ممکنات از آن واجب و لازم آمدش خلقت حیدر آورد» یعنی اگر حضرت علی(ع) نبود کفو و هم‌تایی برای حضرت زهرا(س) پیدا نمی‌شد یعنی هیچ مردی جز امام علی(ع) لیاقت همسری حضرت زهرا(س) را نداشت.

حضرت زهرا(س) یک خطبه فدکیه دارد بعد از اینکه فدک را غصب کردند حضرت در مسجد خطبه‌ای خواند: فلسفه بعضی از احکام در این خطبه آمده است و به این مسئله هم اشاره شده است که حضرت علی(ع) مقامش ولایت و امامت است و شخصیت حضرت علی(ع) بعد از پیغمبر از همه بالاتر است.

وقتی دشمنان آمدند خلافت امام علی(ع) را غصب کردند؛ حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت امیرالمؤمنین(ع) و اثبات حقانیت حضرت علی(ع) و مظلومیت آن بزرگوار پشت در آمد و دشمنان هم به حضرت جسارت کردند این بانو از حضرت علی(ع) دفاع کرد و شهیده راه ولایت و امامت شد.

بانوان و آقایان باید ولایت مداری، طرفداری از ولی در هر عصر و زمان، انفاق و محبت را از حضرت زهرا(س) درس بگیرند. مردم باید انفاق کنند و دستگیر مستضعفین باشند. همچون حضرت زهرا(س) که بالاترین انفاق را در شب عروسی خود کرد. لباسش را به فقیر بخشید و در جایی دیگر آمده است که حضرت زهرا(س) نانی که اختصاص به خودش داشت و نان دیگری نداشت به فقیر داد.

درسی که باید زنان به خصوص، از حضرت زهرا(س) بگیرند مسئله حجاب است که حضرت زهرا(س) جلوی شخص نابینا حجاب کرد و مسئله خوب شوهرداری، قناعت، مناعت طبع و خانه‌داری از دیگر درس‌هایی است که بانوان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و شرح حال حضرت زهرا(س) را بخوانند که چطور حضرت شوهرداری و خانه‌داری کرد.

 آیت‌الله سید باقر آیت میردامادی 

انتهای پیام

captcha