هشتمین مجمع انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه برگزار شد
کد خبر: 3698233
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

هشتمین مجمع انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ هشتمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه با حضور اعضای هیئت مدیره و اعضای این انجمن، شب گذشته برگزار شد.

هشتمین مجمع انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه برگزار شد

به گزارش ایکنا؛ هشتمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه‌های علمیه شب گذشته، 17 اسفند ماه در مرکز انجمن‌های علمی ـ تخصصی حوزه و با حضور، هیئت مدیره، بازرسان و اعضای این انجمن برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فاکرمیبدی، رئیس انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در سخنانی گفت: انجمن قرآن‌پژوهی حوزه 14 سال پیش توسط تعدادی از فضلا و به خصوص حضرت آیت الله معرفت بنا به ضرورت اهمیت قرآن‌پژوهی و تمرکز محققانه بر این مسئله تأسیس شد.

مسئول انجمن قرآن‌پژوهی حوزه فعالیت این انجمن را مؤثر بر روند فعالیت‌های قرآنی کشور دانست و افزود: کار اصلی قرآن‌پژوهی، رصد مسائل کلان قرآنی کشور است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تاثیرات و نتایج ملموس این انجمن بر روند رشد فعالیت‌های علمی پژوهشی با موضوع قرآن باشیم.
وی در خصوص انتخابات این مجمع عنوان کرد: امشب نیز هشتمین دوره انتخاب هیئت مدیره است و اعضای منتخب تا در دو سال آینده امور انجمن و تعاملات و تأمین بودجه و جلسات هم اندیشی انجمن های تخصصی را مدیریت خواهد کرد.
این پژوهشگر قرآنی در خصوص وظایف این انجمن گفت: در هر انجمن تخصصی ستارگان درخشان آن دانش و صاحبنظران و محققان آن علم جمع می‌شوند و در این انجمن صاحبنظران علوم قرآنی جمع شده‌اند و به ارائه تألیفات علمی، همایش و نشست‌های تخصصی و کرسی نظریه‌پردازی و نقد آثار و پژوهش‌های قرآن محور می‌پردازند.
فاکر سطح علمی و توانایی اعضای انجمن را بسیار بالا برشمرد و تصریح کرد: این اعضا حداقل باید دارای مدرک سطح 3 تخصصی باشند و الحمدلله اکثر اعضای دارای مدرک سطح 4 و علاوه بر مدرک حوزوی دکترای علوم قرآنی مراکز عالی علوم قرآنی را دارا هستند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین طیب حسینی، بازرس انجمن به بیان بخشی از دستاوردهای انجمن پرداخت و گفت: چندی پیش جلسه‌ای علمی با هئیتی از کشور عراق داشتیم که آن‌ها به استفاده از ظرفیت‌های این انجمن در ایران و حوزه علمیه قم بسیار خوشبین بودند و فعالیت‌های ما موجب استقبال آن‌ها شد.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از این تبادل علمی افزود: یکی از نقایص ما در این تعامل، مسلط نبودن به مکالمه عربی است؛ تسلط کامل به زبان عربی نقش بسیار مهمی در ارتباط بین حوزه قم و نجف دارد و بدون شک پس از رفع این نقص می‌توانیم گام های بلندی در ترجمه و تدریس برداریم.

هشتمین مجمع انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه برگزار شد

این پژوهشگر حوزوی با تأکید بر اهمیت انتشار پژوهش‌های اعضای انجمن گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های انجمن هشتم، انتشار و چاپ مجله علمی پژوهشی برگرفته از پژوهش‌های اعضای انجمن است که تاثیر بسزایی در ارتقاء علمی انجمن و رسیدن به جایگاه واقعی خود دارد.
در پایان این جلسه نیز، انتخابات هشتمین مجمع برگزار و آقایان حجج اسلام رضایی اصفهانی، فاکر میبدی، طیب حسینی، علوی مهر، حیدری فرد، محمدی و مولانیا به عنوان هیئت مدیره انتخاب شدند که مدیریت مجمع در دو ساله آینده و برنامه‌ریزی‌های کلان حوزه قرآن‌پژوهی را به عهده خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha