برگزیدگان جشنواره جام‌جم معرفی شدند
کد خبر: 3698245
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

برگزیدگان جشنواره جام‌جم معرفی شدند

گروه هنر ــ برگزیدگان چهارمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم با معرفی برگزیدگان شب گذشته 17 اسفندماه به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره جام جم معرفی شدند

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با معرفی برگزیدگان شب گذشته 17 اسفندماه به کار خود پایان داد. در این مراسم عبدالعلی علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما)، مرتضی میرباقری (معاون سیما)، علی‌اصغر پورمحمدی (مدیر شبکه سه)، سلیم غفوری (مدیر شبکه مستند)، محمدرضا جعفری‌جلوه (مدیر شبکه دو)، رضا پورحسین (قائم مقام سیما)، فضل­‌الله شریعت پناهی، مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه پنج)، محمد احسانی (مدیر شبکه نسیم)، علیرضا برازش (مدیر شبکه یک) و مهدی سالم (مدیرشبکه امید) حضور داشتند. همچنین علی نصیریان، داوود میرباقری، داریوش اسدزاده، عادل فردوسی‌پور، الهه رضایی، جلیل فرجاد، حسین رفیعی، هرمز شجاعی مهر، سیروس مقدم، سعید سلطانی، محمدرضا شفیعی، الهام غفوری، مسعود فروتن، سوگل طهماسبی، فرهاد آییش، اسماعیل شنگله، مهدی سلطانی سروستانی، همایون اسعدیان، داریوش کاردان، سروش صحت، علی‌رضا خمسه، سیروس الوند، باربد بابایی، ارژنگ امیرفضلی، شادمهر راستین، رضا رویگری، جمشید گرگین، احسان خواجه‌امیری و... از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم، محمد احسانی، دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم و مدیر شبکه نسیم به بیان توضیحاتی درباره این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: جشنواره چهارم با تأخیر چهار ساله و به اهتمام رییس سازمان صداوسیما و معاون این سازمان شکل گرفت و به امید خدا در ادامه این جشنواره را به طور منظم  خواهیم داشت. در جشنواره امسال به چهار قالب سریال، مسابقه، مستند و پویانمایی بسنده کردیم؛ به دلیل این که جشنواره امسال طولانی نشود. قالب‌های دیگر برنامه‌سازی را در جشنواره سال‌های آینده خواهیم داشت. همچنین از هر شبکه خواستیم که حدود پنج اثر را برای ما بفرستند که از اوایل مهر تا آذر طول کشید.همچنین از اوایل دی ماه داوری را شروع کردیم و چندماه طول کشید. ما ۲۴ سریال، ۳۴ مسابقه، ۵۲ مستند ۵۳ پویانمایی را مورد بررسی قرار دادیم.

در این مراسم عبدالعلی علی عسکری، رییس سازمان صداوسیما نیز سخنان خود را با یادی از  شهادت تصویربردار شبکه العالم آغاز کرد و گفت: ما در رسانه زندگی وکار می‌‌کنیم، خانواده رسانه ملی هستیم و بار سنگینی بر دوش ماست. رسانه ملی در گذشته رقیب چندانی نداشت، اما امروز رقیب‌‌های زیادی دارد که متکی به نظام سلطه هستند و موفقیت‌­های ایران را نمی‌خواهند. رسانه‌­های پرشمار ماهواره‌‌ای اکثرا برخلاف منافع، فرهنگ و هویت اسلامی کار می‌‌کنند. ما در فصایی هستیم که صاحبان فضای مجازی در صحنه‌‌اند و هرروز سعی می‌‌کنند اثرات تخریبی خود را بیشتر کنند. اینها از طرف آمریکا و نظام سلطه حمایت می‌‌شوند و بر جوانان و مردم ما تاثیر بد دارند و باعث تخریب فرهنگی می‌شوند. رسانه ملی باید بتواند افکار عمومی را هدایت کند و تلاش و نشاط را به ارمغان آورد و این مسئولیت به دوش ماست. امیدواریم با کمک شما و همه برنامه‌سازان و کارگردانان این ممکن را عملی کنیم. مجموعه این سامانه عظیم باید با همه تخریب‌ها مقابله کند.

رییس صداوسیما با اشاره به ویژگی‌‌های یک اثر حرفه ای، تصریح کرد: ویژگی‌‌های یک اثر خوب این است که هدف‌گذاری و سمت و سو و جهت‌‌گیری آن مفید باشد و از پشتیبانی مطالعاتی و تحقیقاتی کافی برخوردار باشد. همچنین باید از عنصر زیبایی‌شناسی و جاذبه برخوردار باشد و این مثلث طلایی در همه کارها باید حفظ شود. درضمن پیشاپیش نوروز ۹۷ را تبربک می گویم و امیدوارم سال ۹۷ تلویزیون پررونق باشد. تلویزیون به افت رسیده بود اما امروز رونق دارد و هر شب سه سریال جدید روی آنتن است. خدا را شاکریم دو سریال فاخر حضرت سلمان و حضرت موسی (ع) به جریان افتاده است و امیدوارم با موفقیت پیش بروند و دوباره خط‌الرأس‌‌هایی را در سریال‌‌سازی در ابعاد جهانی رقم بزنیم.

در ادامه مراسم داوود میرباقری پس از تجلیلی که از او به عمل آمد، گفت: بخشی از جهان به بازخوانی افکار ما نیاز دارد. ما باید استانداردهای تولید خود را بالا ببریم تا برای بسیاری از افراد قابل استفاده باشد. امیدوارم افرادی که قول دادند، سر قول خود بمانند. درباره سریال سلمان باید بگویم. سلمان سه پروژه تو در تو بود که بخش عربستان آن به اندازه سریال مختار است. قسمت ایران باستان هم که تا به حال کار نشده، خودش یک دنیایی است. همچنین بخش بیزانس هم که از اورشلیم تا قسطنطنیه است،

در بخش دیگری از این مراسم از اسماعیل شنگله نیز تجلیل شد و سپس برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند.

بخش پویانمایی:

بهترین فیلمنامه: سیاوش زرین آبادی و حیدریان برای «پهلوانان»

بهترین طراحی شخصیت ها: محمد میروهابی برای «سارا و سامان»

بهترین طراحی فضا: بهروز یغماییان برای «موزه»

بهترین انیمیت (متحرک سازی): محمد مهدی احمدی برای «تاریخ از این ور»

بهترین موسیقی: عمران طالبی برای «بازمانده»

بهترین کارگردانی: بابک و بهنود نکویی برای «روبی و جوجه ها»

بهترین تهیه‌کنندگی: رضا تقدسی برای «مهارت‌های زندگی 2»

بهترین میان برنامه: رضا علی اکبریان کاهانی برای «فوتبال مدرن»

بهترین کلیپ موزیکال: مهناز یزدانی و حسین نظر پور برای «شادمانه»

بهترین دستاورد های فنی و هنری: وحید شاکری برای «رقص قاصدک ها»

بخش مسابقات تلویزیونی:

بهترین مسابقه میدانی: بلال الفت برای «ناهار فامیلی» (شبکه افق)

بهترین کارگردانی مسابقه میدانی: مجید بهرامی مقدم برای «تیپ مخصوص» (شبکه یک)

بهترین کارگردانی مسابقه استودیویی: سیدوحید حسینی برای «دستپخت»(شبکه یک)

بهترین اجرا: با تقدیر ویژه از حسین رفیعی و جواد مولانیا، جایزه برترین اجرا به افشین زینوری برای «جادوی صدا» و «هوش برتر»، تجلیل ویژه از سیدوحید مرتضوی برنامه اسرا و بشارت در شبکه قرآن

بهترین صحنه و دکور مسابقه: لوح تقدیر به پیمان قانع برای برنامه «کودک شو» و مهدی هاشمی «هوش برتر» (شبکه نسیم)

بهترین مسابقه استودیویی: حسین حسین خانی برای «جادوی صدا» (شبکه سه)

بخش مستند:

بهترین فیلم مستند: آرش لاهوتی برای «آبی کمرنگ» (شبکه مستند)

بهترین مجموعه مستند تلویزیونی: سیدمازیار هاشمی برای «دکوپاژ» (شبکه افق)

بهترین کارگردانی: به طور مشترک فتح الله امیری و نیما عسگری «محیط بان و پلنگ» (شبکه جام جم) و محمد کارت برای «آوانتاژ» (شبکه مستند)

بهترین پژوهش: محمد مقدم برای «ایران در سپیده دم»(شبکه یک)

جایزه ویژه مستند: موسی جابری برای «اقلیم» (شبکه سه)

بخش فیلم و سریال:

بهترین تهیه کنندگی: محمدرضا شفیعی برای سریال «کیمیا» شبکه دو

بهترین کارگردانی: عزیز الله حمیدنژاد برای سریال «چرخ و فلک»

بهترین نویسندگی: علیرضا طالب زاده برای سریال «چرخ فلک» (شبکه یک)

بهترین بازیگر مرد: با تقدیر از بازیگران «چرخ و فلک» و «دیوار به دیوار»، فرهاد آئیش برای «پرده نشین» و «دیوار به دیوار»

بهترین بازیگر زن: بهناز جعفری برای «زیر پای مادر» (شبکه یک)

جایزه ویژه هیئت داوران: سروش صحت برای سریال «لیسانسه ها»

بهترین سریال تلویزیونی از نگاه مردمی: «پایتخت ۴» به تهیه کنندگی الهام غفوری

بهترین تیتراژ سریال از نگاه مردمی: احسان خواجه امیری برای سریال «هشت و نیم دقیقه»

 

انتهای پیام

captcha