طرح کتابخانه‌گردی فرهنگ مطالعه را تعالی می‌بخشد
کد خبر: 3698737
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

طرح کتابخانه‌گردی فرهنگ مطالعه را تعالی می‌بخشد

گروه اجتماعی- فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: اجرای طرح کتابخانه‌گردی به عنوان یک طرح ملی سبب می‌شود تا فرهنگ مطالعه در جامعه تقویت و تعالی یابد.

اکبر صمدی در گفت وگو ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: اهمیت مطالعه در شرایط کنونی که ابزارهای مختلف فرصت و وقت مردم را به خود مصروف کرده است از آنجائی دارای ارزش و اهمیت است که در این قالب می‌توان انتقال درست پیام‌ها و مبانی معرفتی را به عینه شاهد بود.
وی با بیان اینکه در این شهرستان مرزی توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی با رویکرد به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: یکی از مکان‌های تاثیرگذار در آگاهی‌بخشی به مردم و ایجاد فضای سالم گذران ایام فراغت کتابخانه‌هاست که بخشی از مردم تاکنون نتوانسته‌اند در حال و هوای چنین مجموعه‌هایی قرار گیرند.
فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی تصمیم گرفته تا در قالب طرح کتابخانه‌گردی عموم مردم را از نزدیک با فضای کتابخانه‌ها آشنا کند تا این حرکت خطیر زمینه حضور علاقمندان را در فضای کتابخانه‌ها و بهره‌مندی از این شرایط به خوبی فراهم آورد.
صمدی ادامه داد: در اکثر مناطق شهری و روستایی پارس‌آباد کتابخانه‌های عمومی با منابع ارزشمند در حال ارائه خدمات و سرویس‌دهی به عموم هموطنان هستند و تلاش جدی بر این است تا این مجموعه‌ها توسعه یافته تا دسترسی عموم مردم را به کتاب شاهد باشیم.
انتهای پیام

captcha