زندگی ائمه معصومین(ع) به جوانان الگوسازی شود
کد خبر: 3698786
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

زندگی ائمه معصومین(ع) به جوانان الگوسازی شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به لزوم الگوسازی از شخصیت متعالی حضرت زهرا (س) برای نسل‌های آتی، گفت: زندگی اهلبیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره شعر کوثر مرند، گفت: امیدواریم در پرتو هدایت‌های ائمه اطهار (ع) بتوانیم در مسیر سعادت دنیوی و اخروی حرکت کنیم.

زندگی عزتمندانه ائمه معصومین (ع) با زبان فاخر شعر تبیین شود

وی افزود: چهاردهمین جشنواره شعر کوثر درواقع چهاردهمین پله‌ای است که این جشنواره با موفقیت طی کرده و امیدواریم بتوانیم هرسال به لحاظ کیفی و محتوایی و ساختاری شاهد رشد و ترقی این جشنواره باشیم.

محمدپور با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و ادب،‌ خاطرنشان کرد: عرصه شعر، عرصه متفاوت و تاثیرگذاری است و اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر این است تا بتواند زمینه را فراهم کند تا همچون گذشته که در عرصه شعر و ادبیات اتفاقات شاخص و فرهیختگان و بزرگان بسیاری داشته‌ایم ،‌ باز هم این عرصه بالنده و پویا باشد چرا که دراستان ما ظرفیتهای برجسته و اساتید شایسته‌ای وجود دارند که با حضور آن ها به آینده شعر استان امیدواریم.

وی گفت: شاید به جرات بتوان گفت هیچ هنری مثل شعر با انسان الفت ندارد و گاه اثر شعر بر روح و روان انسانها فراتر از تمامی حوزه های هنری است .

محمدپور تاکید کرد: ما انتظار داریم شعرا با ابزار تاثیرگذار شعر مخصوصا در این مقطع از تاریخ رسالت خود را به انجام برسانند و تنها درگیر مضامین و الفاظ نبوده و از معنا غفلت نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مهمترین وظیفه شاعران آئینی و اصحاب فرهنگ وقلم را تولید محصولات ادبی فاخر و به دور از تحریف برای اشاعه ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: متاسفانه یکی ازبزرگترین آفاتی که شعر آیینی ما را تهدید می کند نپرداختن به بعد عزت و شکست‌ناپذیری ائمه معصومین (ع) است و این جشنواره باید محملی باشد تا شعرا به زیستن عزتمندانه ائمه معصومین (ع) بیشتر اشاره بکنند.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که زیرساخت و زیربنای محبت به ائمه‌ معصومین(ع) «معرفت» است و می بایست بازخورد برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌های آئینی تولیدآثاری مبتنی بر شناخت و معرفت باشد.

محمدپور در ادامه با اشاره به لزوم الگوسازی از شخصیت متعالی حضرت زهرا (س) برای نسل‌های آتی، گفت: زندگی اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

captcha