آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای سفرهای نوروزی/ پیش‌بینی رشد سفر در نوروز 97
کد خبر: 3698840
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
در جلسه ستاد مرکزی خدمات سفر مطرح شد؛

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای سفرهای نوروزی/ پیش‌بینی رشد سفر در نوروز 97

گروه جامعه ــ آخرین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سال 96 امروز، 20 اسفندماه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان کشوری برگزار و در آن به آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت سفرهای نوروزی تاکید شد.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای سفرهای نوروزی/ پیش‌بینی رشد سفر در نوروز 97

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آخرین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، یکشنبه، 20 اسفندماه با حضور علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، جمعی از استانداران و مسئولان اجرایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در آغاز این نشست، محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ضمن ارائه گزارشی از مصوبات و اهداف ستاد در سال 96 گفت: از مردادماه تاکنون 6 جلسه برگزار کرده‌ایم که حاصل آن، 30 مصوبه در موضوعاتی همچون سازماندهی وظایف کلیه اعضا، ایجاد پنجره واحد در حوزه خدمات و نظارت، بررسی و تدوین راهکارهای ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران و ... بوده است.
سپس نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این وزارتخانه برنامه‌هایی همچون هماهنگی با سازمان حمایت برای نظارت، اعلام سامانه 124 برای رسیدگی به شکایات و هماهنگی با اصناف برای تخفیف محصولات در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ایام نوروز و رفاه هر چه بیشتر مسافران در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان راهداری نیز با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 100 اکیپ راهداری مشغول به فعالیت هستند، گفت: پیشنهاد می‌کنم یک شماره تلفن و یک سامانه واحد برای کل مسائل خدماتی رفاهی سفرهای کشور اختصاص دهیم و با کثرت شماره‌های اعلام شده، مسافران را دچار سردگمی نکنیم.

در ادامه، سیدحسین موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: برای اولین بار و به مناسبت سفرهای نوروزی مردم هم به شکل اینترنتی و هم از آژانس‌ها اقدام به خریداری بلیت کرده‌اند، برای ایام نوروز حدود یک میلیون و 800 هزار صندلی به ناوگان ریلی کشور اضافه کردیم که نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته است، همچنین امسال 284 واگن بالای 30 سال را از دسترس خارج کردیم، قطارهای پنج ستاره در قزوین، زنجان و اهواز راه‌اندازی کردیم، در ایام پیک نوروزی سفر ریلی نخجوان به مشهد و بالعکس را شاهد خواهیم بود، همچنین در همه ایستگاه‌ها نسبت به بازسازی، بهسازی و ساخت سالن انتظار اقدام شده است.

موسوی با بیان اینکه متوسط تاخیر قطارها به کمتر از 20 دقیقه رسیده است، افزود: طی جلساتی که با آژانس‌ها برگزار کردیم مقرر شد همه قطارها امکانات و منسوجات خود را برای سفرهای نوروزی بهبود بخشند.

همچنین کریمی‌فر، مدیرکل تعاونی و رفاه آموزش و پرورش گفت: 345 مرکز خدماتی، 50 مرکز فرهنگیان و هزار و 200 مدرسه آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند که رزرو اینترنتی آن از 4 اسفندماه آغاز شده و جلسات توجیهی رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای سرایداران مدارس در سراسر کشور برگزار شده است.

در ادامه این نشست دو ساعته، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در ایام نوروز طرح‌های نظارتی برای تنظیم بازار تشدید می‌شود، گفت: هدف ما پرونده سازی نیست بلکه می‌خواهیم با اقدامات پیشگیرانه جلوی تخلف را بگیریم و البته با متخلفان در سه محور صنفی، بهداشتی و قاچاق برخورد می‌کنیم.

وی با ذکر این نکته که در همه استان‌های کشور ستاد کشیک به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد، یادآور شد: فعالیت‌های ستاد کشیک از 15 اسفندماه آغاز شده است و تا 15 فروردین ماه 97 ادامه می‌یابد.

سپس احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی کشور گفت: در ایام نوروز گزارش دیده‌بانی و لحظه‌ای از فرودگاه‌های کشور خواهیم داشت، سامانه‌ای را به صورت آزمایشی راه انداخته‌ایم که قرار است شرایط جاده‌های شمال کشور را به صورت آنلاین و تا 72 ساعت بعد به راهداری اعلام کند.

شعار نوروزی امسال: پرهیز از خطر، آرامش در سفر

در ادامه این نشست، سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود 850 نفر از مسئولان راهنمایی و رانندگی طی دو روز گذشته به همفکری و هم‌افزایی برای سفرهای نوروزی مشغول اند، گفت: شعار «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» را برای نوروز امسال انتخاب کرده‌ایم که در همین راستا، رزمایش آمادگی را نیز 23 اسفندماه برگزار می‌کنیم.

در این نشست همچنین استاندار قزوین، استاندار البرز، استاندار چهارمحال و بختیاری معاون عمرانی آذربایجان غربی، معاون عمرانی ایلام و جمعی دیگر از مسئولان اجرای کشور به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

captcha