طرح آرامش بهاری در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3699075
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

طرح آرامش بهاری در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 97 در 340بقعه متبرکه استان اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: طرح سراسری آرامش بهاری همانند سال‌های گذشته در 340 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان به لحالظ برخورداری از ظرفیت‌ها، امکانات خدماتی و فرهنگی و اکان سرویس دهی به مسافران نوروزی سطح بندی شده‌‍اند، گفت: براساس این تقسیم‌بندی، 29 بقعه در سطح یک، 70 بقعه در سطح دو و 237 بقعه در سطح قرار دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بیش از 500 هزار نفر در بقاع متبرکه استان اسکان داده شوند و همچنین بیش از یک میلیون نفر نیز در لحظه تحویل سال در محل بقاع متبرکه حضور پیدا کنند.
وی افزود: طرح آرامش بهاری شامل برگزاری ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغان، خدمات دهی به مسافران نوروزی در بقاع متبرکه است که بیش از 5 هزار نفر از اعضای هیئت‎امنای و خادمان رسمی و افتخاری بقاع متبرکه در اجرا و نظارت بر آن نقش دارند.

وقف 5 هزار جلد قرآن کریم در ایام نوروز

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف اصفهان بیان کرد: خیمه‌های معرفت که شامل غرفه‎های مشاوره خانواده، پاسخگویی به سوالات شرعی، رسانه، همه واقف باشیم و وقف مصحف قرآن است، در ایام نوروز و در 100 بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.
امیری با اشاره به اینکه 5هزار جلد قرآن برای وقف به خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان ارسال می‌شود که براساس آن شهر نفر با پرداخت بهای 6000 هزار تومان می‌تواند یک قرآن وقف و محل اهدای آن را نیز مشخص کند.
امیری ادامه داد: 300 مبلغ نیز در از 28 اسفندماه لغایت 15 فروردین ماه برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی به بقاع متبرکه استان اعزام خواهند شد که 170 نفر آن‌ها از قم به استان اصفهان اعزام می‌شوند.
وی افزود: نوروز امسال بیش از 200 هزار بسته فرهنگی – مذهبی شامل اقلام مختلف به‌صورت رایگان بین زائران و مسافران نوروزی توزیخ می‌شود.

انتهای پیام

captcha