مشاوره سدی در برابر طلاق
کد خبر: 3699418
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

مشاوره سدی در برابر طلاق

گروه جامعه- خانواده خوب می‌تواند همچون مشاور، الگویی برای هدایت و بهبود روابط سایر خانواده در جمع‌های خانوادگی و فامیلی باشد.

به گزارش ایکنا از یزد، مسئله طلاق همواره بعد از اعتیاد که ریشه اکثر جرائم است، به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی شناخته می شود.
یک زوج که با داشتن فرهنگهای اجتماعی متفاوت، بر سر یک زندگی مشترک می روند باید از مهارتهای اجتماعی مختلفی برخوردار باشند؛ چرا که پیچیدگی های اخلاقی و رفتاری انسان ها در عصر حاضر در قدم اول درون خانواده ها منعکس می شود.
گاهی اوقات زنان و مردان در زندگی مشترکشان دچار بحران هایی می شوند که به تنهایی نمی توانند از حل آنها برایند، آنها هرچه قدر هم تجربه و مهارت داشته باشند باز هم نمی توانند یکسری از اختلافات و مشکلاتشان را خودشان حل کنند و در این گونه شرایط است که سریعترین راه حل را طلاق می دانند.
در اینگونه موارد باید قبل از بحرانی شدن مشکلات زندگی، به یک مشاور خوب مراجعه کرد؛ به این علت که یک مشاور با گفتگوی بین طرفین و حتی اطرافیان آنها و با استفاده از روش های حل مسأله که علمی و تجربی است سعی می کند تا خانواده ها، به جای اینکه اولین راه حل مشکلاتشان را طلاق ببینند، آن را آخرین راه حل مشکل بدانند، یعنی با امتحان کردن راه های مختلف و گذاشتن وقت برای ایجاد صلح و دوستی بین زوجین در صورت عدم توافق پیشنهاد طلاق داده می شود.
بررسی وضعیت اخلاقی، رفتاری و اجتماعی طرفین به همراه مطالعه سوابق فردی زوجین و در صورت نیاز ارجاع جهت روان درمانی و با همکاری مشاورین مذهبی از جمله اقدامات پیشگیری از طلاق است.
در پایان لازم است بدانید یک خانواده خوب می تواند الگویی برای هدایت و بهبود روابط سایر خانواده در جمع های خانوادگی و فامیلی باشد که از ایجاد مشکلات دیگر جلوگیری نماید.
تهیه و تنظیم: جانشین کلانتری مرکزی شهرستان بافق
انتهای پیام

captcha