سال‌های اول عمر مناسب‌ترین زمان برای رشد فضایل اخلاقی و معنوی کودک است
کد خبر: 3699472
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

سال‌های اول عمر مناسب‌ترین زمان برای رشد فضایل اخلاقی و معنوی کودک است

گروه معارف- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سال‌های اول عمرمناسب‌ترین زمان برای رشد فضایل اخلاقی و معنوی کودک است، از سال های نخستین کودکی که رشد ساختمان مغزی کودک سریع است، باید در تربیت همه جانبه مادی و معنوی کودکان همت کرد.

مصطفی کافی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل با اشاره به مناسبترین زمان برای رشد فضایل اخلاقی و معنوی کودک تصریح کرد: یکی از مسئولیت های والدین در امر تربیت کودک پرورش بعد روحانی و ایمانی کودکان است از دیدگاه دین اسلام ادب و تربیت فرزندان از تامین نیازهای جسمامی آنان ارزنده تر است. امام علی (ع) در این باره می فرمایند:«بخشش و تفضل هیچ پدری به فرزندش بهتر از عطیه ادب و تربیت پسندیده تر نیست و هیچ ارثی برای فرزندان بهتراز ادب و تربیت آنان نیست.»
وی ادامه داد: سالهای اول عمر مناسبترین زمان برای رشد فضایل اخلاقی و معنوی کودک است، از سال های نخستین کودکی که رشد ساختمان مغزی کودک سریع است، باید در تربیت همه جانبه مادی و معنوی کودکان همت کرد تا فرزندانی را با سرمایه های ایمانی و سجایای اخلاقی پرورش داد و آنها را برای یک زندگی پاک و شایسته آماده ساخت.
کافی گفت: هفت فضیلت اساسی که نقش مهمی در سالم زیستن افراد دارد، عبارت است از همدلی، وجدان، خویشتن داری، احترام، مهربانی، بردباری و انصاف که سه فضیلت اول یعنی همدلی، وجدان و خویشتن داری سنگ بنای اصلی اخلاق در افراد است.
وی گفت: قرآن کریم با اشاره به این مطلب می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان و خانواده تان را از آتشی که سوخت آن مردم و سنگ هاست حفظ کنید بدین ترتیب والدین وظیفه دارند درامر تربیت فرزندان خود تلاش کنند و برای آنان مربی و معلم صالح و دلسوز باشند.
انتهای پیام

captcha