خانواده‌ها نقش موثری برای کاهش حواث چهارشنبه سوری ایفا می‌کنند
کد خبر: 3699490
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

خانواده‌ها نقش موثری برای کاهش حواث چهارشنبه سوری ایفا می‌کنند

گروه اجتماعی- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تبریز، با بیان این‌که خانواده‌ها نقش موثری را برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری ایفا می‌کنند، گفت: در سال جاری نیز تمهیدات لازم انجام شده است و اجازه نمی‌دهیم، افرادی به علت شادی یک لحظه ای باعث سلب آسایش عمومی و فردی شوند.

سرهنگ فرهنگ نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر لزوم آگاه سازی خانواده در خصوص پیشگیری از جرایم مربوط به چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: نیروی انتظامی در کنار مردم بوده و مخالف شادی مردم نیست؛ اما به منظور تامین امنیت و برقراری نظم، با هرگونه اقدامی که منجر به برهم زدن سلامت شهروندان شود، برخورد خواهد کرد.

 وی با بیان این‌که خوشبختانه ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی صریح به مردم باعث شده هر ساله نسبت به سال گذشته خسارت‌های چهارشنبه آخر سال کاهش یابد، اضافه کرد: هر چند به نسبت سال‌های گذشته با کاهش سوانح چهارشنبه سوری مواجه هستیم؛ اما حتی یک مورد هم می‌تواند منجر به سوازندن شادی های یک خانواده شده و با یک عمر پشیمانی همراه باشد.

نباید شادی یک لحظه ای با داغ یک خانواده همراه باشد

وی با تاکید بر این‌که نباید شادی یک لحظه ای با داغ یک خانواده همراه باشد، متذکر شد: البته بنده معتقدم که برگزاری این نوع جشن، شادی محسوب نمی‌شود، بلکه یک فرهنگ وارداتی است که با استفاده از اقلام غیر مجاز و وارداتی، منجر به آسیب رساندن و یا قطع اعضای بدن شده و چهارشبه سوری به یک عمر خاطره تلخ تبدیل می شود.

سرهنگ نوروزی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی برای پیشگیری از جرائم مربوط به چهارشنبه سوری، اظهار کرد: مردم در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد محترقه آتش زا مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند و از نگهداری مواد آتش زاد و تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیریم.

خانواده ها نقش موثری را برای کاهش حواث چهارشنبه سوری ایفا می کنند

وی با بیان این‌که خانواده‌ها نقش موثری را برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری ایفا می کنند، گفت: در سال جاری نیز تمهیدات لازم انجام شده است و اجازه نمی دهیم، افرادی به علت شادی یک لحظه ای باعث سلب آسایش عمومی و فردی شوند؛ نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند امنیت را برقرار کند، بلکه برای ایجاد امنیت پایدار و ثبت خاطرات خوش، مردم باید پای کار آیند و اجازه ندهند جوانان به علت بی تجربگی در دام تعدای از افرادی که می خواهند خواسته یا ناخواسته در چهارشنبه اخر سال به جامعه یا خود افراد آسیب برسانند، بیافتند.

تعریف مشخصی از کلمه ای تحت عنوان مجاز برای مواد محترقه وجود ندارد

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز با بیان این‌که هر روز شاهد دستگیری خرده فروشان هستیم، عنوان کرد: نیروی انتظامی در رابطه با برقراری امنیت با کسی تعارف ندارد و اگر اخباری در این خصوص گزارش شود، صد در صد ورود پیدا می کنیم؛ از آنجایی که تعریف مشخصی از کلمه ای تحت عنوان مجاز برای مواد محترقه وجود ندارد با افرادی که منجر به بر هم زدن امنیت می شوند برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ نوروزی اظهار کرد: مردم مراقب رفتار های خطرناک و ناهنجار افراد بوده و درصورت لزوم مراتب را به واحد های گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس 110 اطلاع دهند؛ همچنین از شهروندان عزیز دراین روز انتظار می رود، بیش از پیش با درایت و عقلانیت قبل از هرکاری به عواقب آن بیاندیشند و رفتار ها و تصمیمات مسئولانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارد، تصریح کرد: انتظار داریم در جهت ایجاد امنیت مطلوب تر برای سایر شهر ها الگو باشیم؛ به انواع دیگر نیز می توان شادی کرد ولی چنین شادی‌هایی جبران ناپذیر است به عنوان مثال وقتی که با صداهای ناهنجار جنینی سقط شود یک قتل محسوب می شود، حال به چه قیمتی باید شادی یک لحظه ای فدای یک عمر تلخ شود؟

وی متذکر شد: طبق روال سال های گذشته، هر فردی که به علت تخلفات مربوط به چهارشنبه سوری دستگیر شود، تا 13 فروردین میهمان نیروی انتظامی خواهد بود.

captcha