برگزاری همایش «علم اسلامی و کاربست آن در توسعه آموزش و پرورش» از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کد خبر: 3699659
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

برگزاری همایش «علم اسلامی و کاربست آن در توسعه آموزش و پرورش» از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش «علم اسلامی و کاربست آن در توسعه آموزش و پرورش» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «علم اسلامی و کاربست آن در توسعه آموزش و پرورش» از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

ابراهیم علیپور، مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با ایکنا؛ گفت: هدف ما از برپایی این همایش ارائه الگویی به سمت ایجاد مدرسه اسلامی است.

وی با اشاره به همکاری برخی پژوهشکده‌ها و مراکز دیگر در این زمینه بیان اینکه پروژه علمی نیز با هدف محوریت‌بخشی به قرآن در علوم انسانی در دستور کار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن قرار دارد گفت: این همایش بخش نظری و کاربردی دارد که بنا داریم به صورت همزمان آن را دنبال کنیم لذا بر روی بحث کاربست در نظام آموزش و پروش تاکید داشتیم تا به نتایج پرثمری منتهی شود.

وی اظهار کرد: قطب‌های علمی فرهنگی دفتر تبلیغات و آموزش و پرورش نیز در برگزاری این همایش با ما همکاری دارند و ایجاد عقبه تئوریک برای نظام آموزش و پرورش مهمترین هدف آن است.

وی با بیان اینکه این عقبه تئوریک بر مبنای نظریه علم اسلامی از منظر آیت‌الله العظمی جوادی آملی است بیان کرد: ما دست همه اندیشمندان و محققان اعم از موافقان و مخالفان نظریه آیت‌الله العظمی جوادی آملی را برای ارائه مطالب و مقالاتشان می‌فشاریم و همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند را برای مشارکت در این همایش دعوت می‌کنیم.

علیپور بیان کرد: تاکنون سه پیش همایش از جمله دو کرسی مناظره و نقد نظریه آیت الله جوادی آملی همچنین نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فضلی‌خانی از کارشناسان و خبرگان تعلیم و تربیت که سابقه اجرایی در آموزش و پرورش نیز داشته‌اند برگزار شده است.

مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بنا داریم طی فرایند این همایش که تاکنون ۲۰ چکیده مقاله دریافت کرده و ۲۰ مقاله نیز سفارش داده‌ایم یک نمونه عملی در قالب یک کتاب درسی با مدل علم اسلامی نیز تدوین و رونمایی کنیم.

وی افزود: این همایش در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد و همه علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار خود و کسب اطلاعات بیشتر از جمله محور‌های فراخوان شده به وب‌سایت conf.isc.gov.ir/isca۹۶ همچنین آدرس دبیرخانه: قم – ابتدای خیابان معلم – پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مراجعه و یا با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۸۰۶۴ تماس بگیرند.

یادآور می‌شود، علم اسلامی از منظر آیت‌الله العظمی جوادی آملی، بازخوانی وضعیت موجود برنامه‌ها و متون درسی و تشخیص موارد چالش‏ برانگیز با علم اسلامی به تفکیک، کاربست و دلالت‌های نظریه علم اسلامی در برنامه درسی و موانع آن و کاربست و دلالت‌های نظریه علم اسلامی در برنامه درسی و موانع آن، محور‌های این همایش هستند.

انتهای پیام

captcha