فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت ناهنجاری‌های مختلفی به دنبال دارد
کد خبر: 3699846
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت ناهنجاری‌های مختلفی به دنبال دارد

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌های مختلفی را در جامعه به دنبال دارد ولی برگزاری یادواره‌هایی به نام و یاد شهیدان هویت دینی و ملی را استحکام می‌بخشد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته در دیدار پدران شهدا و شورای معاونان بنیاد شهید ضرورت گسترش فرهنگ شهادت برای دفاع از ارزش‌های اسلامی بنیاد شهید استان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا گفت: ایثار و شهادت یک فرهنگ است و باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و غنای فرهنگ عمومی با پاسداشت آرمان‌های شهدا به وصیت نامه های آنها عمل کنیم.

فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌های مختلفی به دنبال دارد
وی، با بیان اینکه 22 اسفند صرفا بهانه ای برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهداست گفت:همه روزهای سال متعلق به شهداست و مسئولان و مردم وظیفه دارند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نظام اجتماعی را درمسیرانقلاب اسلامی قرار دهند.
امام جمعه تبریز افزود: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌های مختلفی را در جامعه به دنبال دارد ولی برگزاری یادواره‌هایی به نام و یاد شهیدان هویت دینی و ملی را استحکام می بخشد.
حجت الاسلام آل هاشم، با انتقاد از اجرای برخی برنامه‌های مغایر با آموزه های دینی گفت : اجرای برنامه‌ای خارج از عرف دربرج میلاد تهران و توجیه این اقدامات از سوی مسئولان منافی اخلاق و فرهنگ اسلامی است و زمینه ای برای فاصله گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: حضور در این گونه مراسم به منزله دوری از آرمان‌های انقلاب و شهدا است و من شخصا هفته گذشته مراسمی را به نشانه اعتراض به پوشش نامناسب عوامل اجرایی آن ترک کردم.
وی بی اعتنائی به فرهنگ ایثار و شهادت را حرکت در مسیر بدخواهان نظام دانست و گفت: ما در برابر کسانی که تلاش می کنند به نحوی آرمان های شهدا ، زنگار فراموشی بگیرد با اقتدار ایستاده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: تجلیل از مادران، پدران، و خانواده شهدا تکریم فرهنگ شهادت و دفاع مقدس است و توسعه و گسترش فرهنگ اصیل شهادت در حقیقت تکریم شخص نیست بلکه احترام به فرهنگ شهداست.
وی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست با تشکیل و راه اندازی تیم‌های نظارتی و بازرسی، به خانواده های معظم شهدا به صورت مستمر سرکشی کنند.
حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: با تشکیل این تیم‌های نظارتی می‌توان به مسایل و مشکلات مختلف خانواده های شهدا و ایثارگران در طول روزهای مختلف سال رسیدگی و آنها را به نحو مقتضی پیگیری کرد.
وی با اشاره به هتک حرمت پرچم کشورمان در سفارت ایران در لندن هم گفت: دشمن در صدد نفوذ به جبهه‌های اعتقادی مردم ماست و در قالب طرفداران برخی فرقه ها در هیات‌های مذهبی نیز رسوخ می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویش نسل چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نسل طلائی باید غیرتمند، انقلابی و پرشور تربیت شوند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی حفظ شود.

انتهای پیام/

captcha