باید فلسطین را به صاحبان آن بازگردانیم/ فلسطین مقیاس سنجش حق و انسانیت است
کد خبر: 3699925
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

باید فلسطین را به صاحبان آن بازگردانیم/ فلسطین مقیاس سنجش حق و انسانیت است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که فلسطین، الگو و مقیاسی برای سنجش حقوق بشر در زمانه ماست و اگر می‌خواهید بفمید که حق کجاست و چیست باید به مسئله فلسطین بنگرید.

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری قدس نوشت: «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که فلسطین، الگو و مقیاسی برای سنجش حقوق بشر در زمانه ماست و اگر می خواهید بفمید که حق کجاست و چیست باید به مساله فلسطین بنگرید. 

وی افزود: مقاومت به معنای استراد حق است و نظام بین المللی که قائم به منافع کشورها و قدرتهای بزرگ است، در واقع یک نظام زورگو و ظالم است که ما ملت ها باید برای شکست این بُت تلاش کنیم و به همگان بفهمانیم که مبارزه برای فلسطین به معنای پیروزی حق و انسانیت و سرنگونی طاغوتهای عصر و زمانه است.

شیخ نعیم قاسم در جریان سخنرانی خود در سومین روز کنفرانس بین المللی همبستگی با فلسطین ، بر لزوم ادامه مبارزات برای مساله فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی افزود: ما یاد شهدای والامقام که در این محفل حضور دارند را گرامی می داریم و به اسرا و جانبازان درود میفرستیم، آنها راه درست را به ما نشان دادند و باعث شدند که معنی عزت، آزادی و ثبات قدم را درک کنیم.

وی افزود: بازگرداندن فلسطین راهی جز مقاومت و مقاومت مسلحانه ندارد و ما مقاومت مسلحانه را با هیچ گزینه دیگر مقاومتی جایگزین نمی کنیم تا اینکه دشمن سر تسلیم فرود آورد و البته این مسئله قطعا را خواهد داد.

وی افزود: اساس مقاومت فلسطینی ها هستند که هیچکس به نیابت از آنها نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. به آنها تاکید می‌کنیم که به شما اطمینان داریم همچنین به این مسئله ایمان داریم که شما پیروز خواهید شد و انشالله در مسیر پیروزی نیز قرار دارید.

شیخ نعیم قاسم افزود: اگر برخی بخواهند بدانند که مقاومت چه زمانی پیروز خواهد شد به آنها می گوییم که ما در کار خود عجله نداریم، ما پیروزی را امروز، فردا و پس فردا می‌خواهیم اما کسی برای تعیین زمان و مکان آن بر ما فشار نمی آورد.

وی تاکید کرد: باید صبر کنیم هر چقدر که زمان نیز بگذرد، هزینه تسلیم شدن شکست کامل است. اما مقاومت افق های روشنی در آینده دارد و این محدودیت ها و قید و بندها باید روزی شکسته شود.

خاطرنشان می شود در ادامه این نشست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس پخش شد تاکید کرد: ما هیچ‌گونه عقب‌نشینی در مسئله فلسطین نخواهیم داشت و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شماریم، مقاومت به تمام معانی آن همچنان ادامه خواهد یافت و در صدر آنها مقاومت مسلحانه قرار دارد که به آن به عنوان یک گزینه راهبردی برای آزادی سرزمین فلسطین و مقدسات و بازگشت ملت فلسطین سرزمینی که از آن بیرون رانده شد می‌نگریم.

وی تأکید کرد: باید به هدف اصلی خود که شکست کشاندن تصمیم ترامپ جامه عمل بپوشانیم و اجازه ندهیم که توافق و معامله ای در زمینه فلسطین به نتیجه برسد. بهترین گزینه برای مقابله، وحدت فلسطینی عربی اسلامی و همکاری در سطح عالی میان همه نخبگان امت اسلامی است. باید وحدت را به جهان عرب و اسلام بازگردانیم و در این مسیر باید از شدت تنش ها و اختلافات کاسته و مساله قدس و فلسطین را در صدر اولویت های خود قرار دهیم.

وی تأکید کرد: عنصر دوم در راهبرد ما مدیریت نبرد با اعتماد به استراتژی صبر است و ما به همبستگی در همه مکان‌ها و زمان‌ها در حمایت از فلسطین ملت فلسطین و مردم غزه نیاز داریم.

در ادامه نشست شیخ «یوسف عباس» هماهنگ کننده کمپین جهانی بازگشت به فلسطین تاکید کرد: برای ما معامله‌ و توافقاتی که کشورها و رژیم ها انجام میدهند مهم نیست، آنچه مهم است مفهوم عدالت است که از شعارهای ما جدا نخواهد شد؛ واقعیت این است که همه قدس پایتخت همه فلسطین و این اصل بدون تغییر خواهد بود و اصل مسئله نیز همین است!

 

 

captcha