برگزاری نمایشگاه شهدا در مدارس البرز
کد خبر: 3700051
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

برگزاری نمایشگاه شهدا در مدارس البرز

گروه فرهنگی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت روز شهدا در دوهزار و 400 مدرسه البرز، نمایشگاه شهدا برپا شد.

مسعود مهران‌نیا در گفت وگو با ایکنا از البرز هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم، معرفی ایثار، پایمردی صادقانه و رشادت‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها با مشارکت دانش‌آموزان در مدارس البرز دایر شده است، افزود: تصاویر این عکس‌ها، گویای رشادت‌ها و نقش‌آفرینی‌ مؤثر شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
این مسئول یادآورشد: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه‌ها آشنایی و شناخت بیشتر دانش‌آموزان از دوران دفاع مقدس را در پی دارد.
مهران‌نیا تصریح کرد: در هر مدرسه البرز یک نمایشگاه با موضوعات مختلف از جمله بصیرت‌افزایی، عکس، پوستر، ماکت، دلنوشته، طراحی، شعر، داستان، گرافیک، روزنامه‌دیواری، دست سازه‌ها، نقاشی گشایش یافته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: یادمان‌های شهدا بخش دیگری از نمایشگاه شهدا در مدارس این استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نو را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: در تعدادی از این نمایشگاه‌ها نیز میز مشاورi با هدف پاسخ به شبهات دینی و انقلاب اسلامی، چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز برپا شده است.
این مسئول تاکید کرد: فضای این نمایشگاه‌ها با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تزئین شده است تا آینده‌سازان ایران اسلامی به دشمنان نشان دهند به این پرچم مقدس عرق ویژه‌ای دارند و به آن عشق می‌ورزند.
انتهای پیام./

captcha