طرح آرامش بهاری در۶۰ بقعه خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود
کد خبر: 3700219
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

طرح آرامش بهاری در۶۰ بقعه خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته طرح آرامش بهاری در ۴۰ بقعه اجرا شده است، گفت: امسال این طرح در ۶۰ بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی، امروز24 اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هر سال برنامه آرامش بهاری در استان برگزار می‌شود، لذا باید برنامه‌هایی را آماده کنیم که زمینه ساز تقویت دینی، معنوی و اخلاقی باشد.
وی افزود: طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه جاری آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری اجتماع منتظران و برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: بقاع به نسبت پتانسیل و ظرفیتی که دارند، به سه دسته ویژه، سطح یک، سطح دو و سطح سه تقسیم بندی می‌شوند که به نسبت ظرفیتی که دارند مراسماتی برگزار خواهد شد.
بخشی با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت پنج نفر مستقر هستند که از این تعداد سه نفر از امور مبلغین استان و تعداد دو نفر از نیروهای بومی استان هستند، اظهار کرد: باید بتوانیم از فرصت بقاع در راستای پر کردن اوقات فراغت افراد استفاده کرد لذا باید خوراک فرهنگی نرم افزاری در این راستا آماده شود.
وی با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری در دو مرحله اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری ۸۴ مبلغ اعزامی از قم و ۶۴ مبلغ بومی فعالیت خواهند شد.
سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ بقعه سطح یک، دو بقعه ویژه، ۲۰ بقاع سطح دو و ۲۵ بقعه سطح سه وجود دارد.
بخشی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۳۹ مکان رفاهی جهت استقرار زائرین و مجاورین در بقاع استان وجود دارد، افزود: از مجموع مکان‌های رفاهی در بقاع استان، ۵۴۳ زائرسرا، ۷۸ سوئیت و ۱۸ کانکس وجود دارد.
وی ادامه داد: ۸۶ هزار هدیه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری برای زائرین و مسافرین پیش بینی شده است.
سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۶ بقعه تایید شده در استان وجود دارد، تصریح کرد: غرفه کودک و نوجوان، پاسخ گویی به مسائل شرعی و خانواده از جمله غرفه هایی است که در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.
بخشی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ هزار و ۱۲۰ نفر در لحظه سال تحویل در بقاع حضور داشته‌اند، اظهار کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری سال گذشته ۷۹۷ هزار و 200 نفر در بقاع استان همکاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه سال گذشته در طرح آرامش بهاری، ۳۲ مبلغ بومی و ۳۷ مبلغ اعزامی همکاری داشته‌اند، افزود: سال گذشته ۳۶ خیمه معرفتی برپا و ۲۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر از این خیمه‌ها بهره برده‌اند.
سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۲۳ وقف جدید در زمینه‌های اجتماعی، مذهبی و قرآنی در استان داشته‌ایم، یادآور شد: در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مشاوره‌هایی برای سوق دادن وقفیات به سوی نیازهای جامعه صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha