ترویج زندگی قرآنی در گرو تصحیح رابطه با خداست
کد خبر: 3700875
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

ترویج زندگی قرآنی در گرو تصحیح رابطه با خداست

گروه فعالیت‌های قرآنی- عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز اظهار کرد: در ترویج زندگی قرآنی باید رابطه با خدا را تصحیح و ایمان به مبدا و معاد را محکم کنیم و در واقع ایمان به اصول دین تقویت شود.

حجت الاسلام عباس عباس زاده، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در ترویج زندگی قرآنی باید رابطه با خدا را تصحیح و ایمان به مبدا و معاد را محکم کنیم و درواقع ایمان به اصول دین تقویت شود.

ترویج زندگی قرآنی در گرو تصحیح رابطه با خداست
وی، افزود: از دیدگاه قرآن زندگی در علم و عمل خلاصه می شود.
وی با استناد به آیه 57 سوره یونس خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: ای پیامبر به مردم بگو به فضل پروردگار و به رحمت بی پایان او و این کتاب بزرگ آسمانی که جامع همه نعمت ها است باید خشنود بشوند نه به ثروت اندوزی و پست و مقام دنیا و فزونی قوم و قبیله.
حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به رتبه برتر ایرانیان در جهان در زندگی قرآنی ادامه داد: جامعه ما در صحنه جهانی در زندگی قرآنی رتبه اول را دارد و درواقع هنجارها و ارزش هایی تعریف شده است و بستر برای اعمال نیک مهیاست.
این استاد دانشگاه بیان کرد: جامعه ما در شرایط مطلوبی هست و مطلوب تر هم می تواند بشودد
وی از لزوم توجه به آموزه های دینی گفت و افزود: یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که آموزه های دینی ما همانگونه که به نورانیت ظاهری منزل سفارش کرده به نورانیت باطنی آن نیز توجه نموده است. ما انسان ها برای نورانی نمودن ظاهر منزل، سعی می کنیم خانه‌هایمان را در مکان‌های بنا کنیم که نوری بیشتری جذب می‌کنند، همچنین برای افزایش روشنایی، از انواع لامپ و چراغ نیز استفاده می کنیم.
حجت السلام عباس زاده تاکید کرد : اگر از آغاز تا پایان به آیات و سوره‌های قرآن نظری بیافکنیم، خواهیم دید که قرآن، بهترین شیوه‌ها را برای زندگی دنیایی همراه با سعادت به انسان‌ها نشان داده است. زندگی همراه با عزت، سربلندی، برادری و بزرگواری، نه همراه با ظلم و بیداد و ستم.

captcha