توصیه مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه ایلام به دانشجویان این رشته
کد خبر: 3701026
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

توصیه مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه ایلام به دانشجویان این رشته

گروه اجتماعی - مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام گفت: دانشجو متناسب با اسمی که برای او نهاده شده باید به دنبال دانش و به طور طبیعی باید اهل مطالعه و دقت نظر باشد .

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی دانشکده الهیات دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدرضا حسینی‌نیا، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع 100 دانشجو در گروه علوم قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستند .
وی تصریح کرد: 60 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی، 22 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 18 نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل در این رشته هستند .
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی گفت: وضعیت فعلی گروه خوب است اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با همکاری دانشجویان بتوانیم در چارچوب تعریف شده به سمت وضع مطلوب حرکت داشته باشیم .
حسینی‌نیا افزود: دانشجو متناسب با اسمی که برای او نهاده شده باید به دنبال دانش و به طور طبیعی باید اهل مطالعه و دقت نظر باشد ، البته تدبیر و مدیریت اساتید می‌تواند دانشجو را به سمت این هدف سوق دهد .
مدیرگروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام تاکید کرد: دانشجویان رشته الهیات با گرایش علوم قرآن و حدیث برای موفقیت خود انس با قرآن کریم از طریق قرائت و تدبر در آن ، مطالعه یک دوره کتاب تفسیری،ترجیحا تفسیر نمونه ، مطالعه یک دوره کتاب حدیثی ، ترجیحا کتاب اصول کافی تألیف مرحوم کلینی را دستور کار خود قرار دهند.
حسینی‌نیا به دانشجویان توصیه کرد: ضمن انجام کارهای پژوهشی و مباحثه دو یا سه نفره در مباحث کلاس درس مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام
captcha