مسئولان در سال جدید گفت‌وگوی ملی را جدی بگیرند
کد خبر: 3701038
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
آیت‌الله غرویان:

مسئولان در سال جدید گفت‌وگوی ملی را جدی بگیرند

گروه سیاسی ــ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اهمیت امید دادن به مردم و تقویت اعتماد آنها به مسئولان گفت: این امر مستلزم این است که بزرگان کشور گفت‌وگوی ملی را جدی بگیرند، دعواها و کینه‌ها را کنار بگذارند، از بزرگ نمایی اختلافات پرهیز کنند و دست به دست هم دهند و به صورت واقعی در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند.

آیت‌الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت توجه به اهداف و آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی مانند عدالت و کم کردن فاصله میان حاکمان و مردم به عنوان اولویت اول کشور در سال 97 گفت: هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد به دست خود مردم و حاکمان منتخب مردم است و فرشتگان و آسمان‌ها نقشی در حوادث رخ داده برای یک ملت و جامعه ندارند. بنابراین اگر مسئولان تصمیم بگیرند با یکدیگر وحدت داشته باشند و همدیگر را تخریب نکنند، ملت هم به تبع «الناس علی دین ملوکهم» به این رویه روی می‌آورند و احساس اعتماد مردم به مسئولان بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: لذا وقتی بزرگان کشور گفت‌وگوی ملی را جدی بگیرند، دعواها و کینه‌ها را کنار بگذارند، از بزرگ نمایی اختلافات پرهیز کنند و دست به دست هم دهند و در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند مردم نیز آرامش خاطر پیدا کرده و نسبت به اصلاح امور کشور امید پیدا می‌کنند.

غرویان اظهار کرد: البته این امر مستلزم آن است که مسئولان و جریان‌های سیاسی یکدیگر را بپذیرند و بدانند قرار نیست اداره کشور همیشه در اختیار یک گروه، جریان و تفکر باشد. در واقع گروه‌ها و اقشار مختلف با دیدگاه‌های متفاوت در چارچوب قانون اساسی و نظام ولایت فقیه، باید احساس مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: این امر هم حتما باید از بالا شروع شود و نمی‌شود از مردم توقع داشت با هم وحدت داشته باشند اما رؤسای قوا و مقامات عالی‌رتبه نظام با هم اختلاف داشته باشند.

غرویان در پایان یادآور شد: اگر همصدایی و وحدت از بالا شکل بگیرد و اقدامات عملی برای تحقق آن صورت بگیرد، مردم قطعا آینده بانشاطی را برای خود متصور خواهند بود و قطعا در این صورت سال 97 سال بسیار امیدبخشی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha