حلقه مفقوده جهش قرآنی در فارس، انتقال تجربیات است/ مسئولان به فعالیت‌های قرآنی بهای چندانی نمی‌دهند
کد خبر: 3701049
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
شاهسونی:

حلقه مفقوده جهش قرآنی در فارس، انتقال تجربیات است/ مسئولان به فعالیت‌های قرآنی بهای چندانی نمی‌دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اعتقاد دارد كه حلقه مفقوده ایجاد جهش در فعالیت‌های قرآنی استان فارس، انتقال تجربیات مؤسسات و دستگاه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه استان فارس دارای استعدادها و توانایی‌های زیادی در عرصه قرائت و حفظ قرآن كریم است، گفت: استان فارس از قدیم‌الایام به عنوان یكی از مراكز قرآنی كشور و بلكه جهان اسلام مطرح بوده است.
وی، وجود دروازه قرآن به عنوان نماد قرآنی در میان شهرها، تربیت میرزا احمدنی‌ریزی‌ها، ملاصدراها، حافظ و سعدی‌ها و غیره را دلیلی بر این ادعا دانست و گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد كه استان فارس باید در عرصه فعالیت‌های قرآنی بیشتر از این‌ها نمود داشته باشد.

فارس قطعاً به جهش قرآنی نیاز دارد
شاهسونی با یادآوری صحبت‌های قره‌ شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌‌الكریم مبنی بر اینكه استان فارس نیاز به جهش قرآنی دارد، گفت: ما قطعاً به این جهش نیاز داریم و به نظرم حلقه مفقوده ایجاد این جهش نیز انتقال تجربیات قرآنی میان مؤسسات و دستگاه‌های مختلف و همكاری با یكدیگر است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور اظهار كرد: اكنون اتحاد و انسجام میان مؤسسات و ارگان‌های قرآنی در استان فارس بسیار كمرنگ است كه جهش می‌تواند آن را درست كند.

انتقاد از عدم تشكیل شورای توسعه قرآنی فارس
وی همچنین از عدم تشكیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی یكسال گذشته انتقاد كرد و گفت: متأسفانه مسئولان ما آنچنان كه باید و شاید به فعالیت‌های قرآنی اهمیت نمی‌دهند به عنوان مثال اگر مؤسسه بیت‌الاحزان در استان‌های دیگری بود بسیار بیشتر از این‌ها مسئولان استان به آن رسیدگی می‌كردند.

مسئولان فارس بهایی به بیت‌الاحزان نمی‌دهند
شاهسونی ادامه داد: ما مشاهده می‌كنیم كه مسئولان استان‌های دیگر كه شعبه‌های ما در آنجا قرار دارد، چقدر به فعالیت‌های قرآنی و بیت‌الاحزان بها می‌دهند اما متأسفانه چنین چیزی در استان فارس نیست با وجودی كه مركزیت بیت‌الاحزان در این استان است.
انتهای پیام

captcha