شیراز، میزبان كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» می‌شود/ فعالان حوزه سلامت، برای صلح تلاش كنند
کد خبر: 3701412
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

شیراز، میزبان كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» می‌شود/ فعالان حوزه سلامت، برای صلح تلاش كنند

گروه اجتماعی ـ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از میزبانی شیراز در كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی امروز، 28 اسفند در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» در آبان‌ماه سال 97 در شیراز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه از سال 2007 تا 2012 هر سال 500 هزار نفر در جریان جنگ‌ها جان خود را از دست داده‌اند، افزود: بیش از 5 برابر این تعداد نیز آسیب‌های جدی مانند نقص عضو‍، زخم‌های عمیق و آسیب روحی و روانی دیده‌اند.
معاون وزارت بهداشت خسارت‌های مالی ناشی از جنگ‌ها را سالانه 2000 میلیارد دلار بر آورد و اضافه کرد: جنگ‌ها لطمات جدی و جبران ناپذیری به زیرساخت‌های سلامت وارد کرده و زمینه‌ی بروز و شیوع انواع بیماری‌های واگیر و خطرناک را ایجاد می‌کند.

ملك‌زاده با تاكید بر اینكه فعالین حوزه سلامت در كنار فعالیت‌های بهداشتی و درمانی باید برای صلح نیز تلاش كنند، افزود: تحقق صلح می‌تواند عوارض و مشكلات بهداشتی ناشی از جنگ را از بین ببرد و سلامت روانی جامعه را در پی داشته باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برای نیل به هدف رسیدن به صلح، برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره‌ی بین‌المللی سلامت برای صلح را دنبال کردیم.
وی دلیل برگزاری این كنگره در شیراز را شهرت این شهر در صلح دوستی و برخورداری از فرهنگ مهربانی عنوان كرد و گفت: كنگره سلامت برای صلح با حضور سازمان های بین المللی و پزشكانی كه برای صلح تلاش دارند و برخی شخصیت های سیاسی ذیربط برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha